آموزش نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت

آموزش تخصصی تعویض کمپرسور کولر گازی و داکت اسپلیت

آموزش تخصصی تعویض کمپرسور کولر گازی و داکت اسپلیت

آموزش تخصصی تعویض کمپرسور کولر گازی و داکت اسپلیت خدمات تعمیرات استاد سرما

 

یکی از تخصصی ترین کارهای مربوط به سرویس و تعمیر کولر گازی ، کار تعویض کمپرسور کولر گازی می باشد. شما بعد از آنکه کمپرسور جدید کو.لر گازی را خریداری کردید می توانید وسایل مورد نیاز مربوط به تعویض کمپرسور کولر گازی را انجام دهید. اما این کار چگونه امکان پذیر است ؟

 

وسایل مورد نیاز برای تعویض کمپرسور کولر گازی و داکت اسپیلت

  • هوا گاز (که انواع مختلفی دارد از نوع ۴۰ کیلویی گرفته تا اسپری هوا گاز مخلوط که یک وسیله تازه وتو است و اگر زیاد احتیاج به جوشکاری ندارید می‌توانید از آن استفاده کنید)
  • سیم جوش
  • سمباده (برای تمیز کردن سطوح روغنی جهت جوشکاری راحت‌تر)
  • دستمال حوله‌ای یا ساده (برای خنک کردن لوله ها بعد از جوشکاری)
  • فندک
  • آچار تخت یا بکس ۱۲ ۱۳ و ۱۴
  • کپسول ازت (برای شستشو و نشت بابی سیستم)
  • گاز مربوط به دستگاه
  • پمپ وکیوم
  • ابزار کار مانند: پیچ‌گوشتی تخت و دو سو دمبارک یا انبردست، آچارفرانسه
  • تعویض کمپرسور کولر گازی

لازم به ذکر است که قبل از تعویض کمپرسور کولر گازی به شستشوی سیکل بپردازید. بهتر است قبل از آنکه دست به کار تعویض کمپرسور کولر گازی شوید تمامی سیکل دستگاه را بشویید تا از باز بودن مسیر آن اطمینان خاطر پیدا کنید. زیرا اگر هر جایی از سیکل به علت وجود جسم خارجی یا فاسد شدن روغن کمپرسور مسدود شود می تواند باعث سوختگی کمپرسور شود.

به طور معمول شستشوی سیکل کولر گازی و داکت اسپیلت به دو روش انجام می شود : روش اول که از گاز ازت برای شستشو استفاده می شود بهترین و قابل اطمینان ترین روشی است که اکثر تعمیرکاران کولر گازی از این روش استفاده می کنند و یک روش علمی و جهانی است.

روش دوم که به وسیله گاز R22  انجام می شود را اصلا به شما توصیه نمی کنیم زیرا یک روش غیر قانونی می باشد که اگر در انجام این کار نکات لازم را رعایت نکنید می تواند برای شما خسارات جانی و مالی به بار آورد . اما ما این روش را به شما آموزش می دهیم زیرا در برخی از شرایط مجبور به انتخاب این روش هستید.

 

آموزش شستن سیکل کولر گازی و داکت اسپیلت به وسیله ازت

تا زمانی که سیستم باز است و کمپرسور روی کار بسته نشده است فرصت دارید یک‌ بار اقدام به شستن سیستم پنل داخلی ولوله‌های آن کرده و یک‌بار اقدام به شستن کندانسور ولوله‌های بیرونی کولر گازی کنید. برای این کار باید یک مغزی و والف به سر لوله رفت وصل کرده و کپسول ازت را به آن متصل کنید و با باز کردن ازت و وارد آوردن فشار به سیستم تمامی روغن موجود در پنل داخلی از لوله برگشت خارج شود دقت داشته باشد که این کار را چند بار هر بار با کم و زیاد کردن فشار ازت انجام دهید تا کاملاً روغن لجن شده بیرون کشیده شود.

بعد از شستشوی سیکل داخلی نوبت به کندانسور می‌رسد که شما می‌توانید با وصل کردن گاز ازت به کندانسور مانند شستن اپراتور عمل کنید با این تفاوت که فشار کمتری برای شستن سیکل کندانسور کولر گازی لازم است.

 

آموزش شستن سیکل کولر گازی به وسیله گاز R22

همان‌طور که در بالا اشاره شد این روش توصیه نمی‌شود و فقط برای بالا بردن اطلاعات شما گفته خواهد شد در این روش تمام مراحل مانند روش شستن سیکل با ازت انجام می‌شود با این تفاوت که شما باید یک بطری توزن تهیه‌کرده و قبل از شستن سیکل در سیکل اضافه کنید

به دلیل فشار کم‌گاز R22 نیاز است که توازن تا حدودی روغن را حل کرده تا در خارج شدن آن تصریح شود.

و نکته دیگر این روش این است که شما باید به‌ صورت مایع گاز را به سیستم انتقال دهید تا به‌ وسیله فشار جوشش آن روغن خارج شود و تا زمانی که روغن لجن شده از سیستم خارج می‌شود این کار را ادامه دهید البته دقت داشته باشید که در فواصل زمانی کوتاه گاز را به سیستم وارد کنید و به‌یک‌باره گاز را برای مدت زیاد در سیستم رها نکنید در این روش برای محافظت از آسیب رسیدن به دستتان به علت سوختگی با گاز R22 حتماً از دستکش استفاده کنید.

بعد از اینکه از تمیزی سیکل مطمئن شدید نوبت به جوش دادن کمپرسور می‌رسد که با دقت لوله‌های آن را جوش دهید و از عدم نشتی در جوشکاری مطمئن شوید و باز هم گفتن این نکته خالی از لطف نیست که حتماً در جایگذاری لوله‌های اطراف کمپرسور دقت کنید که هیچ‌گونه تماسی با کمپرسور نداشته باشند تا به علت لرزش زیاد کمپرسور علاوه بر ایجاد نکردن صدای زیاد از سوراخ شدن آن نیز جلوگیری شود.

آموزش تخصصی تعویض کمپرسور کولر گازی و داکت اسپلیت

آموزش تخصصی تعویض کمپرسور کولر گازی و کمپرسور داکت اسپیلت ( اسپلیت )

 

مرحله دوم تعویض کمپرسور کولر گازی و داکت اسپیلت اما بخشی متفاوت در این کار است، زیرا به گام های متفاوتی تقسیم بندی می شود که عبارتند از :

گام اول: قطع کردن برق کمپرسور

اولین قدمی که در این راستا باید بردارید این است که برق کمپرسور را به طور کامل قطع کنید زیرا میتواند خسارات جانی و مالی بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. از همین رو همواره توصیه می شود که از کارکردن با کمپرسوری که برق دارد خودداری کنید.

گام دوم: خالی کردن گاز کولرگازی

از خالی شدن گاز کولرگازی خود اطمینان حاصل کنید زیرا در غیر اینصور این امکان وجود دارد که در هنگام جوشکاری با بازشدن سر کمپرسور مواد ذوب شما به سمت صورت شما پرتاب شوند.

گام سوم: آماده سازی کمپرسور

از آنجایی که تعویض کمپرسور کولر گازی کاری بسیار حساس می باشد و نیاز به دقت بالایی دارد سعی کنید که آن را در جای مناسبی قرار دهید تا دسترسی و تسلط شما بر روی آن راحت تر شود و در حین انجام کار دچار سردرگمی نشوید.

گام چهار: باز کردن کندانسور

پس از اینکه اطمینان حاصل کردید کندانسور را به مکانی مطمئن انتقال دادید حال نوبت آن فرا رسیده تا قاب کندانسور را به طور کامل باز کنید و تمامی سیم ها و ترمینال های متصل به کمپرسور را نیز باز نمائید. پس از باز کردن قاب، باید با استفاده از حوله خیس و یا دستمال خیس عایق های اطراف کندانسور را پوشش دهید.

گام پنجم: جوشکاری و باز کردن سره لوله کمپرسور

پس از اینکه آماده سازی لازم را انجام دادید باید به وسیله هوا گاز لوله های متصل به کمپرسور را کی به بالای اکومولاتور و یکی به بالای کمپرسور متصل است را جدا کنید. در این راستا باید دقت داشته باشید که هیچ اسیبی به لوله های منتهی به کمپرسور وارد نشود.

گام ششم: بیرون کشیدن کمپرسور

پس از اتمام جوش کمپرسور باید ۳ عدد پیچی که روی پایه های کمپرسور برای محکم کردن آن قرار گرفته است را باز کنید. انجام این کار معمولا با استفاده از آچارتخت بسیار راحت است.

گام هفتم: تست موقتی کمپرسور

پس از اینکه تمامی موارد ذکر شده را انجام دادید قبل از اینکه کمپرسور را جوشکاری کنید باید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید برای انجام این کار باید کمپرسور را سر جاز خود نصب‌کرده سوکت برق را جایگذاری کنیم و کولر را روشن کنیم بعد راه‌اندازی کمپرسور دهش و مکش آن را با دست تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

اگر شما یک کاربر معمولی هستید که این اموزش را می خوانید مطمئنا خودتان بدون هیچ گونه تجربه ای نمی توانید اقدام تعویض کمپرسور کولر گازی یا تعویض کمپرسور داکت اسپیلت نکنید و برای انجام این کار حتما باید با مرکز مجاز تعمیر کولر گازی تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.شما می توانید برای انجام این کار به ما اعتماد کنید و کار را به ما بسپارید ما سالهاست که در این کار فعالیت می کنیم و از تخصص و تجربه کاری درخشانی برخوردایم فقط کافی است از طریق یکی از راه های ذکر شده در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

به ما برای تعویض کمپرسور کولر گازی و تعویض کمپرسور داکت اسپلیت اعتماد کنید

ما دارای بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه فروش و تعویض کمپرسور کولر گازی و تعویض کمپرسور داکت اسپیلت فعالیت می کنیم و دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه می باشم. خوشبختانه تا به حال کلیه مشتریان ما از کارمان بسیار راضی و خشنود بوده اند که از افتخارات تیم تخصصی سرویس کاران سیستم تهویه استاد سرما می باشد. این یک شعار یا تبلیغ نیست بلکه ما به اندازه ای در صداقت کار خود ایمان داریم که  بهارائه انجام خدمات خود افتخار میکنیم.

مقالات مرتبط

ارسال نظر (کامنت)

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری با * نشان داده می شوند