آموزش نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت, آموزش نصب و سرویس و تعمیر کولر گازی, بلاگ

علت اتومات نکردن کولر گازی

علت اتومات نکردن کولر گازی

آیا کولر گازی شما نیز به صورت یکسره کار می کند و فضای اتاق شما را بسیار سرد می کند؟ کولرهای گازی دارای یک سیستم اتوماتیک می باشند که در صورتی که دمای اتاق به مقدار معین و مشخصی رسید. به صورت اتوماتیک خاموش می شوند. یکی از مزیت های کولرهای گازی در مقایسه با کولرهای آبی به شمار آمده و موجب خرید کولر گازی می شود. اتومات نکردن کولر گازی ، موجب افزایش مصرف برق نیز شده و بر همین اساس بهکندانسور کولر گازی فشار زیادی نیز وارد می شود. که در متن زیر به برخی از دلایل مهم ایجاد این مشکل اشاره خواهیم کرد :

کثیف شدن کویل های کوندانسور اتومات نکردن کولر گازی

وظیفه ی گرفتن گرما از گاز مبرد بر عهده ی کویل های کندانسور می باشد. در مواقعی که این کویل ها کثیف می شوند و آشغال هایی بر روی آن ها قرار می گیرد، عملکرد کولر گازی نیز به شدت افت می کند و کمپرسور عملکرد درستی نخواهد داشت. که در این حالت کمپرسور به صورت یکسره کار خواهد کرد تا هوای اتاق خنک شود. پس بدین ترتیب شما می توانید با بررسی و تمیز کردن کویل های کندانسور مشکل اتوماتیک کار نکردن کولر گازی خود را حل نمایید. یکی دلایل مربوط به اتومات نکردن کولر گازی می باشد.

خراب شدن ترموستات و اتومات نکردن کولرگازی

تنظیم دمای محیط بر عهده ی ترموستات کولر گازی می باشد. در مواقعی که میکروسوئیچی که برق فن و کمپرسور را تامین می نماید، خراب شود، ترموستات فعال نخواهد شد و بدین ترتیب کمپرسور به صورت یکسره کار خواهد کرد. شما می توانید برای تست کردن ترموستات نیز از مولتی متر استفاده نمایید. برای این منظور کولر گازی را روشن نمایید و در هوای سرد،از نظر رسانندگی آن را تست کنید. در صورتی که ترموستات رسانندگی نداشت، پس ترموستات خراب بوده و بایستی آن را تعمیر نمایید. یکی از دلایل مربوط به اتومات نکردن کولر گازی می باشد .

برای سرویس و تعمیر کولر گازی و سرویس داکت اسپلیت خود با ما در تماس باشید

شماره تماس : 09123449936