سرویس و تعمیر پکیج

ارور های پکیج بوتان

ارور پکیج بوتان

کد خطا و ارور پکیج بوتان

مانند تمامی دستگاه ها، پکیج دیواری بوتان هم برای ادامه کارکرد مناسب، نیاز به سرویس دوره ای دارد. یکسری ارور های پکیج بوتان نیز در اینجا به شما نشان داده می شود. برای جلوگیری از مواجهه با خطا ها و عیب یابی پکیج بوتان ، باید به طور منظم و طبق دستور عمل هایی اقدام به سرویس دستگاه نمود؛ درست همانند یک ماشین، برای بالابردن بهره­ وری و راندمان کاری و صرفه­ جویی در مصرف انرژی دستگاه، باید سرویس دوره­ ای و کامل بر روی آن انجام گردد.

در این مقاله، ابتدا با ارورهای پکیج بوتان آشنا می شویم تا در صورت بروز مشکل، پیشینه ای از ریشه دلایل عیب های پکیج بوتان داشته باشیم. بهتر است بدانیم، شرکت بوتان در دو مدل کلی آنالوگ و دیجیتال اقدام به تولید پکیج دیواری نموده است. در مدل دیجیتال، در صورت بروز مشکل، نمایشگر دستگاه کد خطای مربوطه را نمایش می دهد و در مدل آنالوگ، با استفاده از چراغ های LED روی پکیج و با استفاده از تعریف ارورها از جداول ذیل می توان به عیب دستگاه پی برد. در ذیل ابتدا به معرفی خطاهای بعضی از مدل های دیجیتال پکیج بوتان می پردازیم .

E01 وجود اشکال در روشن شدن مشعل پس از طی شدن پروسه جرقه زنی (عدم تشکیل شعله)
E02

 

عمل نمودن کلید حرارتی در اثر بالا رفتن بیش از حد دمای آب مدار گرمایش یا قطعی کابل متصل به آن
E03 عمل نمودن کلید حرارتی کلاهک تعدیل
E04 پایین بودن فشار آب مدار گرمایش
E06 خرابی سنسور دمای آب گرم بهداشتی یا به اصطلاح خرابی NTC بهداشتی
E07 خرابی سنسور دمای آب مدار گرمایش یا قطعی سیم آن یا به اصطلاح خرابی NTC بهداشتی
E09 عدم گردش آب در مدار، باید مثل پمپ، برد، تاخیر در عملکرد بردیم را چک کرد
E11 پارازیت شعله (تداخل امواج مغناطیسی اطراف شعله)
E12 قطعی سیم مدولاتور شیرگاز
E28 تکرار متوالی یک خطا بیش از 5 بار

سرویس دوره ای پکیج بوتان نیازی ضروری

این دستگاه در تمام روز و طول سال روشن است و رسیدگی به آن ضروری است. مراقبت از آن زمان زیادی را نمی‌ خواهد. کافیست تا هفته ای یکبار فقط به پنل، نگاهی بیندازید و چراغ‌ها را رصد کنید. این کار نهایتاً ۳ دقیقه از شما زمان خواهد گرفت اما نتیجه آن تضمین سلامت دستگاه خواهد بود و از همه مهمتر این است که هیچ خللی در دریافت آب گرم مصرفی و یا حتی گرمایش منزل در فصل زمستان و پاییز نخواهید داشت.