آموزش نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت

بهترین زمان برای سرویس داکت اسپلیت

بهترین زمان برای سرویس داکت اسپلیت

بهترین زمان برای سرویس داکت اسپلیت

با شروع فصل سرما که می خواهید از گرمایش داکت اسپیلت استفاده کنید باید بدانید در ابتدا بهترین زمان برای سرویس داکت اسپلیت چه زمانیست و بهتر است به نکاتی باید توجه شود که اگر نسبت به انها بی اهمیت باشید باعث آسیب بع دستگاه شما می شود.بهتر است تا حد امکان که از یک تعمیرکار داکت اسپیلت برای راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت کمک بگیرید زیرا لازم است قبل از راه اندازی برخی موارد چک و مورد بررسی قرار بگیرند تا بهتر بتوان از دستگاه استفاده گردد. بهترین زمان برای سرویس داکت اسپلیت در چه زمانی است ؟

راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت شامل ۴ مرحله می باشد که باید قدم به قدم پیش بروید تا بتوانید دستگاه را به درستی راه اندازی کنید. اگر در انجام این کار تجربه ای ندارید بهتر است که از تعمیرکار داکت اسپیلت جهت راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت کمک بگیرید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

شاید در برخی موارد به علت مشغله های کاری یا بلد نبودن مشتریان جهت راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت به یک تعمیرکار داکت اسپیلت نیاز دارید تا این کار را برای شما انجام دهد.

۱- شست و شو و نظافت یونیت داخلی و خارجی:

با شروع فصل سرما برای تغییر وضعیت داکت اسپلیت از حالت سرمایش به گرمایش، اولین کاری که باید انجام داد شستشوی فیلتر یونیت داخلی می باشد.
برای این کار می بایست دریچه بازدید داکت اسپلیت را باز نمایید و با جدا کردن آن از دستگاه اقدام شستشوی کامل آن نمایید.
سپس به سراغ یونیت خارجی بروید، اگر توجه کنید قسمت پشت یونیت خارجی دارای شبکه ای با فین‌های شبیه رادیاتور اتومبیل وجود دارد که می توانید توسط آب و مواد شوینده، طوری که  آب به  موتور فن دستگاه نفوذ نکند این قسمت را شستشو دهید.

عده ای تصور می کنند که اگر در اول فصل بهار برای استفاده از حالت سرمایش داکت اسپیلت را سرویس کرده اند دیگر در اول پاییز هنگام استفاده از حالت گرمایش نیاز به سرویس دستگاه نیست در حالی که باید در ابتدای هر دو فصل به سرویس و شستشوی داکت اسپیلت ها پرداخته شود.

با سرویس دوره ای دستگاه از عیب های کوچک دستگاه قبل از آنکه برای شما دردسر ساز شوند آگاه می شوید.

شما می توانید برای انجام شارژ گاز داکت اسپیلت و سرویس داکت اسپیلت با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت به شستشوی دستگاه پرداخته شود.

۲- باز کردن شیرهای ورودی و خروجی آبگرم داکت اسپلیت:

در صورتی که گرمایش ساختمان توسط موتورخانه مرکزی می باشد حتماً شیر فلکه های ورودی و خروجی آب گرم متصل به کویل آبگرم دستگاه را باز کنید.انجام هواگیری را فراموش نکنید
و اگر گرمایش واحد به صورت مجزا و توسط پکیج می باشد، می توانید با روشن کردن قسمت گرمایش پکیج این مرحله را انجام دهید، البته اگر نیاز است که حوله خشک کن های واحد در زمستان فعال باشند می توانید پکیج را همچنان روی حالت گرمایش نگه داریم .

۳-  تغییر حالت (mode) دستگاه از روی کنترلر یا ترموستات:

در این مرحله از روی کنترلر دستگاه وضعیت دستگاه را روی حالت HOT قرار دهید و دمای دلخواه را بین ۱۸ تا ۲۵ درجه تنظیم نمایید، لازم به ذکر است که خاموش و روشن کردن کمپرسور بر اساس دمای محیط  انجام می شود، یعنی اگر هوا گرم نباشد و مثلا دمای محیط حدود ۲۳ درجه باشد و شما دمای دلخواه را روی ۲۵ درجه تنظیم نمایید، دستگاه شما در این حالت باد گرم میزند.برای همین در ابتدای کار دما را روی ۱۸ درجه تنظیم نمایید و بعد از گذشت کمی از کارکرد دستگاه اگر هوای محیط سرد شده بود دما را بالاتر و روی دمای دلخواه تنظیم نمایید.

۴- قدم آخر شامل ۲ نکته می باشد که در حین استفاده آنها رعایت کنید:

نکته اول: دقت کنید در فصل زمستان و در حین استفاده از گرمایش داکت اسپلیت اطراف یونیت خارجی باز باشد و مکش هوای کافی از پشت دستگاه و دهش از جلوی دستگاه به طور کافی وجود داشته باشد.
نکته دوم: در حین روشن بودن دستگاه دقت کنید دریچه های خروجی دستگاه یعنی دریچه‌های که در اتاق های مختلف وجود دارد ) باز باشند و حداکثر ۵۰ درصد دریچه ها می توانند بسته باشند.علت این کار ایجاد جریان کافی هوا در کویل و اواپراتورو جلوگیری از یخ زدگی می باشد، مخصوصا در داکت اسپلیت هایی که کویل آب گرم دقیقا کنار اواپراتور است .

**به راحتی با همین ۴ مورد می توانید داکت اسپلیت را تغییر وضعیت دهید و دمای محیط خود را در فصل سرما گرم کنید.

اگر در اجرای هر یک از مراحل بالا به کمک نیاز داشتید می توانید با استاد سرما مرکز تخصصی تعمیر ، سرویس و راه اندازی داکت اسپیلت تماس بگیرید تا تیمی از متخصص ترین تعمیرکاران به محل مورد نظر شما اعزام شود. استاد سرما تخصصی ترین مرکز مجاز سرویس و راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت سالهاست که در این زمینه به مشتریان در سراسر تهران خدمات ارائه می دهد.شما عزیزان می توانید در فصل زمستان جهت رفع هر گونه عیب و راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت با گروه فنی استاد سرما تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما اعزام شوند و بهترین خدمات را ارائه دهند.