آموزش نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت, سرویس و تعمیر داکت اسپلیت مناطق تهران

تعمیر و صداگیری فنی داکت اسپلیت

تعمـــیر و صداگیری فنی داکت اسپلیت

تعمیر و صداگیری فنی داکت اسپلیت

برای تعمیر و صداگیری فنی داکت اسپلیت حتما با ما همراه باشید.  صدای داکت اسپلیت و لرزش آن می تواند به هر علتی بستگی داشته باشد. یکی از این عوامل در وجود صدا در داکت اسپلیت بر اثر وجود جسم خارجی در کندانسور (کندانسر) داکت اسپلیت ، شکستن تیغه های فن داکت اسپلیت ، تراز نبودن دستگاه داکت اسپلیت ، درست نبستن قاب جلوی درب داکت اسپلیت و … باشد.

از شایع ترین مشکلاتی که داکت اسپلیت دچار آن می شود ایجاد لرزش و صدای داکت اسپلیت می باشد که وجود این صداهای آزار دهنده و ناهنجار می تواند از پانل (یونیت داخلی) یا از یونیت خارجی کندانسور (کندانسر) داکت اسپلیت باشد. حال به بررسی عوامل بوجود آورنده ی این صداها می پردازیم و راه حل هایی در جهت تعمیر داکت اسپلیت پیشنهاد می دهیم و اگر به دنبال یک تعمیرکار تعمیر داکت اسپلیت در تهران هستید می توانید با مراجعه به سایت استاد سرما لیستی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات را بیابید.

علت لرزش و صدای داکت اسپلیت

همانطور که در مطالب پیشین گفته شد داکت اسپلیت از دو قسمت تشکیل شده است. بخش داخلی داکت اسپلیت که در داخل ساختمان و بخش خارجی داکت اسپلیت که در خارج از ساختمان و معمولا روی پشت بام نصب می شوند. گاهی برخی عوامل خارجی و یا خراب شدن بعضی قطعات داکت اسپلیت سبب می شود که داکت اسپلیت صدایی بیشتر از حد نرمال تولید کند.

وجود جسم خارجی داخل کندانسر داکت اسپلیت

اگر داکت اسپلیت بطور طبیعی کار می کند اما بطور ناگهانی صدایی از آن می شنوید، این احتمال است که در داخل کندانسور جسم خارجی افتاده باشد و باعث ایجاد لرزش و صدای داکت اسپلیت باشد. پنل خارجی به علت اینکه در فضای آزاد قرار دارد مکان مناسبی برای لانه کردن پرندگان یا جانوران موذی است، لذا، اگر صدای ناهنجاری از پنل خارجی شنیدید، ابتدا کولر را خاموش کنید و برق آن را قطع نمایید.

این مقاله را نیز بخوانید : علت لرزش و صدا در کولرگازی 

سپس پنل خارجی را بررسی نمایید می توانید با کمک یک چراغ قوه داخل آن را به وضوح ببینید. در صورت مشاهده هر گونه شی خارجی یا حیوانی آن را خارج نمایید و بعداز اینکه مطمئن شدید دیگر چیزی داخل پنل خارجی نیست می توانید مجددا کولر را روشن نمایید و اگر صدای داکت اسپلیت عادی شد، مطمئن باشید که مشکل برطرف شده است.

شکستن تیغه های فن

تیغه های فن می تواند بر اثر گیر کردن جسمی بین آنها بشکند و یا موجب تاب برداشتن تیغه ها شود و این می تواند سبب تولید صدای ناهنجار شود بنابراین ابتدا پره های فن را با دقت بالا نگاه کنید و اگر شکسته بود آن را تعویض و اگر انحنا برداشته بود آن را با دقت و به آرامی به حالت قبل برگردانید.

دستگاه هنگام نصب تراز نیست

بهتر است بدانید تراز بودن پنل داخلی و پنل خارجی داکت اسپلیت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در هنگام نصب داکت اسپلیت به تراز بودن هر کدام دقت نکرده باشید، این عدم تراز بودن به مرور زمان باعث می شود تا داکت اسپلیت صدای ناهنجار بدهد. در این حالت توصیه می شود از یک نصاب داکت اسپلیت ماهر کمک بگیرید و دستگاه را به صورت تراز قرار دهد. برای یافتن اطلاعات تماس نصاب داکت اسپلیت تهران می توانید به سایت استاد سرما مراجعه نمایید.

درست نبستن قاب جلوی داکت اسپلیت

از دیگر دلایل ایجاد صدای داکت اسپلیت درست نبستن درب جلوی پنل کولر می باشد. در صورتیکه این درب را به درستی نبسته باشید هنگامی که داکت اسپلیت مشغول کار است صدای تق تق داکت اسپلیت باعث آزار شما خواهد شد. برای حل این مشکل می توانید درب جلوی قاب پنل را به آرامی ببندید.

شل شدن پایه های کندانسور داکت اسپلیت

توجه داشته باشید که لق شدن مهره ها و پایه های پنل خارجی باعث می شود تا داکت اسپلیت هنگام کار صدای ناهنجار تولید کند. برای رفع این مشکل باید داکت اسپلیت خود را آچارکشی کنید.

عدم روغن کاری داکت اسپلیت

با توجه به آلودگی کلان شهر تهران روغن کاری داکت اسپلیت امر مهمی است که حتما یک سرویس کار داکت اسپلیت تهران با تجربه و ماهر آن را در نظر می گیرد. اگر موتور فن خراب شده باشد یا به درستی روغن کاری نشود باعث می شود داکت اسپلیت حین کار کردن صداهای ناهنجار تولید کند. در این حالت برای از بین بردن صدای داکت اسپلیت باید هر چه سریع تر کولر را خاموش کنید تا خسارات بیشتری را به شما متحمل نکرده است، سپس با یک سرویس کار داکت اسپلیت تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر (کامنت)

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری با * نشان داده می شوند