آموزش نصب و سرویس و تعمیر کولر گازی

علت اصلی باد گرم کولر گازی و راه حل آن

علت باد گرم کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی چیست؟

 

در روزهای گرم تابستانی با بالارفتن دمای هوا ،همه انتظار دارند که کولر گازی هوای خانه را خنک کند.اما گاهی اوقات کولر گازی به خوبی کار نمی کند یا باد گرم می زند.وقتی این اتفاق می افتد هوای داخل خانه غیرقابل تحمل و گرم می شود.

در مورد سیستم های کولر گازی سوالات زیادی از ما می شود. این یکی از رایج ترین آنهاست. به طور معمول (سیستم تهویه مطبوع خانه شما) کولر گازی، سرما را بین اِواپراتور (در داخل خانه شما) و کندانسور (خارج از خانه شما) به گردش در می آورد. کندانسور یا چگالنده مبدلی است که گاز را به حالت مایع از طریق یک فرآیند تبادل گرما تبدیل می کند. گرمای آزاد شده از بین می رود و فقط هوای خنک به داخل خانه شما منتقل می شود.

7 دلیل برای اینکه هوای داخل خانه شما خنک نیست یا علت باد گرم کولر گازی

اگر هر یک از این مشکلات را دارید ، کولر گازی خانه شما به درستی خنک نمی کند.

1-ترموستات کولر گازی شما به صورت نادرست تنظیم شده است

این ساده ترین کار برای بررسی است.همچنین ساده ترین کار برای برطرف کردن مشکل می باشد. بسته به نوع ترموستاتی که دارید ، تنظیم ساده آن بر روی “خاموش” تضمین نمی کند که هوای خنک خواهید داشت. شما با استفاده از کنترل کولر گازی درجه حرارت مورد نیاز خانه را برای کولر تنظیم می کنید،ولی گاهی اوقات این درجه حرارت تنظیم نمی شود.بعضی وقتها با تغییر درجه حرارت ترموستات آن را به درستی تشخیص نمی دهد،در چنین حالتی که در اوج گرما بسیار شاهد آن هستیم ترموستات خراب می شود و مجبور به تعمیر کولر گازی می شویم. ابتدا مطمئن شوید که کولر گازی شما روشن شده است. بعد ، دمای کولر را 5-6 درجه  زیر دمای فعلی خانه خود تنظیم کنید. باید صدای دستگاه بیرونی خود بشنوید و فن در حال چرخش دیده شود.بعد از چند دقیقه ، هوای خنک باید از منافذ کولر بیرون بیاید.

اگر این اتفاق نیفتد ، زمان آن رسیده است که با استاد سرما تماس بگیرید تا برای تعمیر کولر گازی به شما کمک کنیم.

2-کندانسور کولر کثیف است

کندانسور شما فرآیند تبادل گرما را انجام می دهد و به فن که هوای بیرون را تامین می کند بستگی دارد تا بتواند عملکرد آن را حفظ کند. اما اگر کندانسور شما کثیف یا دارای گرفتگی باشد ، کار کردن کولر گازی شما خیلی سخت تر می شود. این  هم یک راه حل آسان دیگر است که می توانید خودتان انجام دهید.

اول ، فضای اطراف کندانسور کولر را بررسی کنید: پوشش گیاهی در اطراف کندانسور کولر اختلال ایجاد می کند و عملکرد صحیح تهویه هوا را دشوار می کند.یک استاندارد این است که تقریباً 18 اینچ فضای باز از هر طرف داشته باشد. نکته بعدی درباره تمیز کردن کندانسور کولر شماست. در صورت نداشتن یک پوشش محافظ برای کندانسور، این کار طولانی تر خواهد شد. از یک سطل آب و یک صابون ملایم استفاده کنید تا هرگونه کثیفی و آهکی را پاک کنید. بسیار مراقب باشید ، به خصوص در اطراف باله های خازن: اگر شکسته شوند ، شما یک مشکل جدید خواهید داشت.

نکته: یک پوشش برای کندانسور شما در محافظت از آن در زمستان  کمک می کند و از آسیب هایی که می تواند جدی باشد، جلوگیری می کند. اگر پوششی برای کولر گازی ندارید ، اکیداً توصیه می کنیم یکی از آنها را تهیه کنید.

3-فیلتر هوا کولر خراب شده است و یکی از علت های باد گرم کولر گازی است

کنترل کننده هوا کولر همان چیزی است که هوا را از طریق جریان الکتریکی به سمت خانه شما سوق می دهد. اما ابتدا باید از فیلتر هوا عبور کند. به طور معمول ، این مشکلی نیست. شما راحتی هوا خنک مورد نظر خود را بدست می آورید و ذرات درون فیلتر به دام می افتند تا هوا پاک و تمیز باشد. اما یک فیلتر ممکن است به مدت طولانی تمیز نشود.اگر هرگز آن را تغییر ندهید و یا آن را تمیز نکنید ،فیلترکثیف می شود. هرچه گرفتگی فیلتر هوا کولر بیشتری داشته باشد ، هوا عبوری آن کمتر می شود.

تعویض فیلتر هوا کاری است که می توانید خودتان انجام دهید. اگر یک فیلتر قابل استفاده مجدد باشد ، تمام چیزی که لازم است کمی صابون و آب است. به یاد داشته باشید قبل ازجایگذاری مجدد ، بگذارید کاملاً خشک شود.توصیه می کنیم فیلتر هوای کولرخود را هر 30 روز یکبار چک کنید تا در آینده از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

4-نشت مبرد وجود دارد

این یک مسئله جدی است که باید توسط متخصصان رسیدگی شود. مبرد سیال است و حرارت را از اواپراتور جذب می کند و آن را به سمت کندانسور می فرستد.هنگامی که مبرد کافی وجود ندارد ، سیستم تهویه هوا کولر نمی تواند خانه شما را به درستی خنک کند.

مبرد استفاده نمی شود: شما همیشه باید همان سطح را داشته باشید. اگرسطح مبرد کاهش یافته است ، کولر شما نشت مبرد دارد.

علائم نشت مبرد شامل موارد زیر است:

ساختارهای برفکی در داخل کولر گازی.

خانه شما برای خنک شدن مدت زمان طولانی نیاز دارد.

سر و صدا زیاد در حالی که کولر گازی کار می کند.

اگر فکر می کنید  کولر شما نشت مبرد دارذ ، سریعاً  کولر گازی خود را خاموش کنید و با ما تماس بگیرید.

5-خرابی موتور یا کمپرسور وجود دارد

کولر قطعات متحرک زیادی دارد. بعضی اوقات ، یکی یا دو بخش از این قسمت ها خراب می شود.اگر تعمیر کولر گازی نیستید ، تشخیص آن دشوار است. اگر گمان می کنید مشکل مکانیکی باعث گرم شدن باد کولرگازی شده است ، استاد سرما متخصص تعمیر کولر گازی کار شما را با بهترین کیفیت انجام می دهد.

6-مجرای کولر دارای نشست است

سیستم کولر گازی شما از طریق مجرا به خانه شما متصل است.نشت در مجرای کولر باعث می شوذ که هوای دلپذیرسرد قبل از رسیدن به مقصد خود از بین برود. برای برطرف کردن این مشکل ، باید با یک متخصص حرفه ای کولرگازی مشورت کنید.

7-اندازه کولر گازی مناسب خانه شما نیست

این مورد بسیار شایعتر است.  سیستم های کولر گازی روز به روز بیشتر و کارآمد تر می شوند، کولر گازی ای که شما 10 سال پیش داشتید ، مانند کولرهای گازی امروزی نیستند. بدون استفاده از اطلاعات جدید برای انتخاب صحیح ، کسانی که کولرهای خیلی بزرگ یا خیلی کوچک می خرند با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد و یکی از مشکلات علت باد گرم کولر گازی نیز همین قدیمی بودن کولر گازی می باشد.

وقتی این اتفاق بیفتد ، سیستم تهویه هوا به درستی کار نخواهد کرد. در عوض ، یکی از دو چیز اتفاق می افتد:

یک کولر گازی با اندازه کوچک باید برای رسیدن به دمای مطلوب  خانه شما – که احتمال موفقیت کمی دارد ، دائماً کار کند. این کار باعث می شود کولر شما آسیب ببیند و خراب شود. فکر کنید ساعت ها بدون استراحتروی یک تردمیل باشید. سرانجام ، شما از پا در می آیید. این همان اتفاقی است که درباره کولر شما صدق می کند. کولر گازی بیش از اندازه چرخه کوتاهی خواهد داشت:

سریع و بارها خاموش و روشن شود. ممکن است حس کنید هوا خنک شده است، اما هرگز پایدار نخواهد بود. مگر اینکه مایل به جایگزینی کولر گازی که اخیراً خریداری کرده اید، باشید. اگر زمان نصب کولر گازی جدید شما  است ، از شما می خواهیم با تیم نصب  کولر گازی استاد سرما مشورت کنید. ما یک بررسی کامل انجام می دهیم ، و اطمینان حاصل می کنیم که کولر مناسبی را خریداری کنید.

تعمیر و نگهداری کولر گازی ضروری است

بهترین راه برای رفع این مشکلات چیست؟ به طور سالیانه کولر خود را بررسی و سرویس کنید. این امر نه تنها اطمینان می دهد که هوای خنک را در تمام طول سال داشته باشید بلکه در واقع هم کارایی و هم طول عمر کولر شما را بهبود می بخشد.

علت باد گرم کولر گازی در فصل تابستان

مقالات مرتبط

ارسال نظر (کامنت)

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری با * نشان داده می شوند