آموزش نصب و سرویس و تعمیر کولر گازی, خدمات ویژه نصب و شارژ و سرویس و تعمیر کولر گازی

سرویس کولرگازی شامل چیست ؟

سرویس کولرگازی شامل چیست

سرویس کولرگازی شامل چیست ؟

سرویس کولرگازی شامل چیست ؟ و چه کاری باید انجام داد و این سرویس و کار ها باید چند مدت یک بار انجام شود تا کولر گازی در بهترین حالت خود بماند و استهلاک دستگاه کاهش یابد ؟ در ادامه این مطلب به تمامی این سوالات به صورت کامل جواب خواهیم داد .

انجام سرویس کولرگازی شامل چیست ؟ برای عملکرد دستگاه و تولید سرمایش و گرمایش و حتی مصرف انرژی نیز مفید واقع می گردد و شما با انجام آن در طی چند سال به صورت دوره ای از استهلاک دستگاه به مقدار زیادی جلوگیری خواهید نمود . دقت کنید که بعضی از این سرویس ها توسط شما در منزل انجام میگیرید و شما باید هر سال یک سرویس کار برای بررسی کولر گازی خود استخدام نمایید تا سرویس های فنی دستگاه نیز انجام شود . در ادامه سرویس های فنی را نیز توضیح خواهیم داد .

1 – تعویض یا تمیز کردن دوره ای یا سرویس فیلتر های کولرگازی شامل چیست ؟

اصلی ترین و مهم ترین بخش سرویس کولر گازی شامل چیست و سرویس دوره ای کولر گازی و اطمینان از راندمان و عملکرد صحیح ، جایگزینی یا تمیز نگه داشتن فیلتر های اپراتور یا پنل می باشد . فیلتر های کثیف جریان هوا را مسدود کرده و بهره وری سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

تعویض یا تمیز کردن دوره ای فیلتر های کولر گازی

با انسداد جریان هوایی که از فیلتر عبور می کند ، ممکن است خاک را مستقیماً درون لوله مسی تبخیر کند و صدمات جدی به دستگاه شما وارد شود . تعویض یک فیلتر کثیف با یک فیلتر نو یا تمیز می تواند مصرف انرژی دستگاه تهویه هوا را به میزان 5٪ تا 15٪ کاهش دهد.

برای سیستمهای تهویه مطبوع مرکزی مانند فیلترها به طور کلی در جایی در امتداد طول مجرای بازگشت قرار دارند. اگر از داکت اسپلیت بوش نیز استفاده می کنید فیلتر ها در داخل اپراتور قرار دارد که با باز کردن دریچه ان می توانید فیلتر ها را مشاهده کرده و آنها را تعویض نمایید .

بعضی از فیلتر ها قابلیت استفاده مجدد دارند و شما می توانید با شستن و خشک کردن آنها دوباره بر روی کولر گازی قرار دهید اما بعضی از فیلتر های دیگر مانند فیلتر هپا ، ویتامین سی و … قابلیت استفاده مجدد نداشته و باید تعویض گردند . در طول فصل گرما و تابستان ، هر 2 ماه یک بار فیلتر ها را تعویض یا تمیز کنید . این مدت زمان برای شرایط معمولی می باشد و در صورتی که شما در منزل خود حیوانات خانگی خز دار مانند گربه و سگ دارید باید هر ماه یک بار فیلتر ها را تعویض نمایید .

تمیز نگه داشتن کویل های دستگاه

قسمت دوم از سرویس های خانگی و سرویس کولر گازی شامل چیست ، تمیز نگه داشتن کویل های کولر گازی می باشد . کویل و لوله مویی های کندانسور و اپراتور در طی ماه ها و سال های کارکرد خود ، گرد و خاک را به خود جمع می کنند مخصوصات کندانسور که در محیط بیرونی قرار دارد . با گذشت زمان ، کویل تبخیر کننده خاک را جمع می کند و این گرد و غبار جریان هوا را کاهش داده و لوله های مسی را عایق می کند و توانایی جذب حرارت را کاهش می دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل ، هر ساله کویل و لوله مسی مویی تبخیر کننده دستگاه خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

تمیز نگه داشتن کویل های دستگاه

در صورتی که کندانسور را در محیط بیرونی در مجاورت درخت نصب نموده اید ، احتمال کثیف شدن کویل های دستگاه شما چند برابر می شود . شما به سادگی می توانید با مشاهده قسمت پشت کندانسور و کویل آن از کثیف بودن و وجود گرد و غبار بر روی آن مطلع شوید . برای تمیز کردن کویل ها می توانید به سادگی از یک شلنگ آب استفاده نمایید . برای اطمینان بیشتر شانه های مخصوص کویل وجود دارد که می توانید از آن نیز استفاده نمایید .

پس دقت کنید برای افزایش بهره وری و عملکرد بهتر دستگاه شما باید کندانسور و کویل آن را همه تمیز نگه دارید . کندانسور قبل کولر گازی شما می باشد و با عملکرد صحیح آن ، کل دستگاه کولر گازی شما عملکرد بهتری خواهد داشت . این سرویس را هر سال یک بار انجام دهید تا از تمیز بودن آن اطمینان حاصل نمایید .

برای زمستان آماده باشید

اگر برای سیستم گرمایش محیط خود از کولر گازی استفاده نمیکنید ، بهتر است در فصل زمستان کندانسور را با یک عایق بپوشانید تا از وارد شدن صدمات احتمالی ناشی از یخ زدن و … ، جلوگیری نمایید . این عایف می تواند یک فوم و یا یک نایلون بزرگ باشد که کل یونیت را به خوبی بپوشاند .

تا اینجا مواردی که به آن اشاره شد شامل سرویس کولر گازی در منزل و توسط شخص مصرف کننده می باشد . این سرویس ها را بهتر است طبق موارد ذکر شده انجام دهید تا دستگاه شما عملکرد و بهره وری بهتری داشته باشد . اما سرویس های دیگری برای کولر گازی وجود دارد که باید توسط یک متخصص و فنی کار انجام گیرد . این سرویس ها نیاز نیست به صورت دوره ای انجام گیرد و فقط در صورتی که احساس کردید عملکرد دستگاه شما ضعیف شده است و تمام سرویس های خانگی را انجام داده اید ، با یک متخصص تماس گرفته و برای سرویس دستگاه استخدام نمایید .

اگر از ما کولرگازی خریداری نموده اید می توانید از طریق صفحه درخواست سرویس و نگهداری ، برای سرویس دستگاه ، درخواست خود را ثبت کنید و طی 48 ساعت نماینده شرکت برای سرویس دستگاه مراجعه خواهد نمود .

سرویس های فنی کولر گازی :

  1. مقدار صحیح مبرد را بررسی کنید
  2. آزمایش نشت مبرد با استفاده از ردیاب نشت
  3. میزان مصرف انرژی دستگاه را با آمپر سنج بررسی کنید
  4. نوسانات برق ورودی را بررسی کنید
  5. نشت مجرا در سیستم های مرکزی را بررسی و از نشت آن جلوگیری کنید
  6. اتصالات برقی را بررسی کنید و آنها را تمیز و سفت کنید و در صورت لزوم از یک پوشش غیر رسانا استفاده کنید
  7. موتورهای روغنی را بررسی کرده و کمربندها را برای سفت بودن و سایش چک کنید
  8. دقت ترموستات را بررسی کنید.

مقالات مرتبط