آموزش نصب و سرویس و تعمیر کولر گازی, خدمات ویژه نصب و شارژ و سرویس و تعمیر کولر گازی

کم شدن پرتاب باد کولر گازی و پرتاب دوده از کولر گازی

علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی و پرتاب دوده از کولر گازی
علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی و پرتاب دوده از کولر گازی

وظیفه اصلی کولر گازی در خنک کردن محیط و داخل خانه و محل کار شما

 

یکی از وظایف اصلی کولر گازی این است که هوای محیط را از روی کویل های خود عبور دهد تا باد کولر گازی بتواند به ‌وسیله سیکل سرمایی خود آن را خنک کند و متعاقبا با کم شدن پرتاب باد کولر گازی شما یکنواخت نبودن سرمایش منزل یا محیط زندگی خود را احساس می کنید که اصلا خوشایندی لازم را نداشته و باعث می شود تا شما اگر آشنا به این مشکل نباشید حتی به آن کمترین واکنشی نشان ندهید و در نتیجه باعث بروز هزینه های جانبی بیشتری در آینده شود. اسپیلت این کار را به‌وسیله یک فن بلور یا یک پروانه استوانه‌ای شکل که داخل پنل داخلی قرار گرفته است انجام می‌دهد. این قطعه به همراه موتور خود وظیفه دارد تا مدام هوا را چرخانده و خنک کند.

آیا کولرگازی خود را سرویس کرده اید؟

اما اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که فقط از کولر گازی استفاده می‌کنید و به‌هیچ‌وجه به فکر سرویس آن نیستید مطمئناً بعد چند مدت استفاده متوجه کم شدن پرتاب باد کولر گازی و یا پرتاب ذرات سیاه‌رنگ از کولر گازی خود می‌شوید مخصوصاً اگر پنل داخلی شما به آشپزخانه نزدیک باشد.

زیرا هوای گردش داده‌شده روی فن و کویل حاوی ذرات چربی بوده که باعث می‌شود این چربی‌ها  مانند تصویر زیر به فن چسبیده و گرد و خاک را به خود جذب کند و بعد از مدتی که این چربی‌ها سنگین شد و علاوه بر مسدود کردن پره‌های فن و کم شدن پرتاب باد کنده‌شده و بِه بیرون پرتاب شود که حالتی شبیه به ذرات دوده سیاه یا چربی دارد:

کم شدن پرتاب باد کم کولر گازی یکی از مشکلات کولر گازی است که نیاز به سرویس و یا تعمیر کولر گازی دارد

در صورتی که شما هم با مشکل کم شدن پرتاب باد کولر گازی و پرتاب دوده روبه رو هستید، می توانید از طریق فرم زیر و یا تماس با مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس کولر گازی درخواست خود را ثبت نمایید. همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تکنسین تعمیر و سرویس کولر گازی را به منزل یا محل کار شما اعزام می نمایند.

علت کم شدن پرتاب باد کولر گازی و پرتاب دوده از کولر گازی

مشکلاتی در زمینه کم شدن باد کولر گازی

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه علت کم شدن باد کولر گازی این ذرات و جرم‌ها برای کولر گاز به وجود می آورد این است که ذرات محفظه‌های باریک فن را بسته و اجازه پرتاب باد را به کولر گازی نمی‌دهند که در طی چند سال استفاده مطمئناً متوجه ضعیف شدن پرتاب و علت کم شدن باد کولر گازی خواهید شد و همین امر باعث به هم خوردن سیکل سرمایش کولر شده و در درازمدت مطمئناً به کولر گازی آسیب می‌رساند و هزینه تعمیر آن را چند ده برابر خواهد کرد. پس توصیه می‌شود که هرساله یا حداکثر هر ۲ سال یک‌بار نسبت به سرویس کولرگازی خود اقدام کنید.

راه‌حل مشکل پرتاب دوده از کولر گازی

شما برای برطرف کردن این مشکل باید قاب رویی پنل داخلی را بازکنید تا بتوانید به فن دسترسی داشته  و با استفاده از یک مسواک یا برس کوچک فن داخلی را تمیز کنید البته حتماً قبل از انجام این کار برق کولر را قطع کنید و مطمئن شوید به پره‌های فن آسیبی نمی‌رسانید. در صورت شکسته شدن این پرها فن از بالانس خارج‌شده و باعث لرزش و تولید صدای شدید خواهد شد که در درازمدت صدمات جدی به کولرگازی وارد می‌کند!

مقالات مرتبط

ارسال نظر (کامنت)

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری با * نشان داده می شوند