آموزش نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت, بلاگ, سرویس و تعمیر داکت اسپلیت مناطق تهران

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان 09123449936

داکت اسپلیت از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع با عملکرد سرمایش و گرمایشی است که برای استفاده در منازل و ادارات بسیار متداول است. این سیستم تهویه مطبوع دارای بازدهی و راندمان بالاست که در صورت نصب اشتباه و نا درست آن ، مشکلات زیادی در عملکرد داکت اسپیلت یه وجود می آید که باعث کارکرد نامطلوب و کاهش بازدهی دستگاه در سرمایش و گرمایش می شود. از این جهت ، نصب درست و اصولی داکت اسپلیت به اندازه انتخاب داکت اسپلیت مناسب مهم و ضروری است . در این مقاله قصد داریم مراحل نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان و نحوه راه اندازی آن را در زمستان و تابستان را شرح دهیم .

مراحل نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان

قبل از نصب داکت اسپلیت باید دستگاه را بررسی کرد و از مقدار ظرفیت دستگاه و ابعاد دستگاه اطمینان حاصل کرد. در اینجا فرض می کنیم که قبل از خرید دستگاه ، ظرفیت مناسب آن ، محل قرارگیری یونیت داخلی و یونیت خارجی ، مقدار لوله کشی و چگونگی لوله کشی بین یونیت داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفته است و طراحی کانال کشی نیز به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شده است.  پس از آن و آماده کردن شرایط نصب ، مراحل نصب به صورت زیر می باشد.

  1. جانمایی هواساز یا یونیت داخلی دستگاه داکت اسپیلت در سقف کاذب : محل قرارگیری هواساز دارای اصول و شرایط خاصی است که در هنگام نصب باید رعایت شود مثلا نصب هواساز در اتاق خواب ، نشیمن ، سرویس بهداشتی و حمام غیر اصولی است و بهتر است در سقف کاذب ورودی قرار گیرد. برای جانمایی هواساز در سقف کاذب باید به وجود فضای مناسب و کافی در اطراف آن برای تعمیر و سرویس و همچنین به ابعاد دریچه بازدید توجه کرد.
  2. جانمایی کندانسور یا یونیت حارجی دستگاه : کندانسور از اجزای مهم داکت اسپلیت است و باید در محل مناسب و با رعایت اصول و قوانین تصب گردد. همچنین برای نصب چند کندانسور در کنار هم نیز باید بیشتر به این موضوع توجه کرد چرا که نصب نادرست کندانسور کاهش طول عمر کمپرسور و یا سوختن آن را موجب می شود.
  3. نصب لوله مسی بین یونیت خارجی و داخلی : نصب لوله مسی باید متناسب با نوع دستگاه و میزان ارتفاع و طول مجاز آن صورت گیرد.
  4. نصب و اجرای کانال ها : از مهمترین عواملی که باعث عملکرد نامطلوب دستگاه داکت اسپلیت می شود کانال کشی غیر اصولی است. نکته کلیدی در نظر گرفتن ابعاد مناسب کانال ها ، مسیر کانال کشی ، محل قرارگیری و ابعاد دریچه مکش و دهش و نقشه درست کانال است که عدم رعایت آن به شدت بر عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد. مناسب ترین محل برای قرارگیری دریچه مکش 70 تا 100 سانتی متر می باشد.
  5. نصب کامل هواساز و کندانسور

در واقع مراحل انتخاب و اجرای دستگاه داکت اسپلیت با گروه استاد سرما را می توان اینگونه بیان کرد که در ابتدا متخصصان استاد سرما از محل مورد نظر بازدید می کنند و مطمئن می شوند که دستگاه در نظر گرفته شده به درستی انتخاب شده است سپس محل نصب یونیت داخلی و خارجی و نوع کانال انتخاب شده و نقشه کانال کشی تنظیم می شود. در مرحله بعد با توجه به محل نصب یونیت داخلی و یونیت خارجی و کانال کشی ، شاسی فلزی دستگاه نصب شده و لوله های مسی نیز اجرا می گردند.  در مرحله بعد مطابق با نقشه کانال کشی باید کانال ها را اجرا کرد و در آخرین مرحله هواساز و کندانسور داکت اسپلیت نصب می شود.

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان در زمستان

برای راه اندازی گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان ابتدا باید یونیت خارجی و یونیت داخلی دستگاه را تمیز کرد و شست و شو داد. برای این کار باید از طریق دریچه بازدید فیلتر یونیت داخلی را بیرون آورده و آن را تمیز کرد. سپس شبکه پشت یونیت خارجی که شبیه به رادیاتور اتومبیل است را باید بدون اینکه آب و مواد شوینده به موتور آن نفوذ کند تمیز کرد. در مرحله ی بعدی و پس از شست و شوی یونیت داخلی و خارجی در صورتی که دستگاه به کویل آب گرم متصل باشد و گرمایش آن از طریق انتقال آب گرم از پکیج یا موتورخانه به داخل کویل آب گرم انجام شود باید شیر فلکه های ورودی و خروجی آب گرم متصل به کویل آبگرم دستگاه را باز کنیم. در مرحله ی بعدی با استفاده از کنترل دستگاه باید حالت را به HOT تغییر دهیم و دما را تنظیم می کنیم. پیشنهاد می شود قبل از راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت در زمستان با متخصصان استاد سرما تماس بگیرید تا ضمن راه اندازی داکت اسپلیت سرویس دوره ای و عیب یابی دستگاه نیز انجام شود.

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان در تابستان

برای راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت در تابستان باید همانند راه اندازی آن در زمستان فیلتر یونیت داخلی و شبکه ی پشت یونیت خارجی را با آب و مواد شوینده تمیز کنیم. در مرحله ی بعدی باید از گاز مبرد بررسی و در صورت لزوم شارژ شود و همچنین باید کمپرسور را بررسی کرده و از عملکرد آن مطمئن شویم. پس از آن باید تمامی درب و پنجره ها را بسته و توسط کنترل دستگاه را به حالت COOL تغییر دهیم. برای راه اندازی سرمایش داکت اسپلیت در تابستان با گروه استاد سرما تماس بگیرید.

داکت اسپلیت به دلیل قیمت مناسب ، داشتن عملکرد سرمایشی و گرمایشی ، نگهداری آسان ، کارکرد آسان ، طول عمر بالا و قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی متفاوت به عنوان یکی از بهترین انواع سیستم های تهویه مطبوع در ادارات و ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. همه این مزایا و ویژگی ها می تواند با انتخاب درست نوع و ظرفیت داکت اسپلیت و یا انتخاب درست محل نصب و اجرای اصولی آن امکان پذیر می باشد. در واقع پس از انتخاب سیستم داکت اسپلیت به عنوان سیستم تهویه مطبوع یک ساختمان باید به دو تکته توجه کرد ؛ ابتدا انتخاب درست نوع دستگاه و ظرفیت مناسب آن و سپس اجرا و نصب صحیح آن. تعیین نوع دستگاه و ظرفیت آن باید با مشورت با افراد متخصص ، نوع کاربری ، متراژ ، تعداد طبقات ساختمان و… انجام شود و نصب درست آن باید توسط افراد ماهر و حرفه ای و متناسب با مشخصات فنی داکت اسپیلت انجام گردد.

داکت اسپلیت چیست ؟

داکت اسپلیت یک نوع واحد سرمایشی و گرمایشی است. برای نصب و راه اندازی داکت اسپلیت می بایست با ما و متخصصان نصب و راه اندازی داکت اسپلیت استاد سرما در تماس باشید.

آیا نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان رایگان است؟

بله به طور معمول نصب و راه اندازی داکت اسپلیت شهرک گلستان اگر از ما خریداری کرده باشید از هر برند رایگان نیست.

مقالات مرتبط