آموزش نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت, بلاگ

هواگیری داکت اسپلیت

هواگیری داکت اسپلیت

داکت اسپلیت‌ها نوعی سیستم سرمایشی گرمایشی اند. هوا گیری داکت اسپلیت در زمان راه اندازی آن یکی از امور مهم می‌باشد که باید حتما انجام شود. در این مقاله می‌خواهیم روش هواگیری داکت اسپلیت را برای شما توضیح دهیم به گونه ای که بتوانید خودتان هواگیری داکت اسپلیت را انجام دهید در ادامه با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت به نوعی از سیستم‌های سرمایشی گرمایشی گفته می‌شود که از نظر سرمایشی مانند کولر گازی (اسپلیت) کار می‌کند و از نظر گرمایشی به صورت کاملا متفاوت عملی می‌کند و آبی که از طریق موتور خانه یا پکیج گرم می‌شود درون آن جریان پیدا می‌کند و باعث گرم شدن آن می‌شود که قبل از راه اندازی برای فصل زمستان هوا گیری داکت اسپلیت باید انجام شود.
داکت اسپلیت‌ها از دو قسمت درونی (هوا ساز) و بیرونی (کندانسور) تشکیل می‌شوند که قسمت هوا ساز آن درون سقف کاذب قرار گرفته و از آن برای سایر اتاق‌ها و مکان‌های دیگر کانال کشی می‌کنند.

علت هوا گیری داکت اسپلیت

درباره علت هوا گیری داکت اسپلیت باید بگویم که یکی از اوامری است که باید انجام شود چرا که باعث عملکرد بهتر داکت اسپلیت در زمان کار کردن می‌باشد.
هوا گیری داکت اسپلیت معمولا قبل از فصل سرد زمستان انجام می‌شود چرا که داکت اسپلیت برای گرم کردن محیط از آب گرم استفاده می‌کند و در صورتی که هوا گیری داکت اسپلیت انجام نشود امکان سرد شدن در فصل زمستان را دارد و همچنین می‌تواند علت روشن نشدن داکت اسپلیت هم باشد و به همین خاطر است که می‌گویند هوا گیری داکت اسپلیت باید انجام شود.

نحوه هواگیری داکت اسپلیت

در این بخش می‌خواهیم شما را با روش هوا گیری داکت اسپلیت آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از هر کاری باید اصول ایمنی رعایت شود و همچنین وسایل مورد نیاز از جمله آچار فرانسه، آچار شش گوش و نشت یاب هم برای هواگیری داکت اسپلیت فراهم شوند.

1. در مرحله ابتدایی هوا گیری داکت اسپلیت باید لوله کشی‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که نشتی ندارند.

2. سوپاپ شیر را با استفاده از آچار شش گوش باز کرده و تا ده ثانیه منتظر بمانید تا گاز آن خارج شود و سپس دوباره آن را ببندید.

3. لوله‌های گاز را بررسی کنید در صورتی که نشتی داشتند آن‌ها را محکم کنید و در صورتی که نشتی آن‌ها برطرف نشد از تعمیر کاران کمک بگیرید.

4. در مرحله بعدی هوا گیری داکت اسپلیت باید سوپاپ سه طرفه را باز بگذارید تا هوای درون آن  خارج شود.

5. در این مرحله باید پین مرکزی سوپاپ را به داخل فشرد و پس از چند ثانیه آن را رها کنید و این کار را چندین بار انجام خواهید داد تا به صورت کلی هواگیری داکت اسپلیت انجام شود.

در مرحله آخر باید سوپاپ سه طرفه را که پیچ و مهره‌های آن را باز کردید ببندید و زمانی که مطمئن شدید هوا گیری انجام شده است می‌توانید داکت اسپلیت را روشن کنید.

به همین راحتی هواگیری داکت اسپلیت انجام می‌شود که می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای داکت اسپلیت شما داشته باشد.
اگر پس از مطالعه نحوه هوا گیری داکت اسپلیت باز هم نتوانستید هوا گیری داکت اسپلیت خود را انجام دهید می‌توانید از تیم حرفه ای ما کمک بگیرید همچنین نیروهای متخصص ما می‌توانند شما را در جهت پیدا کردن علت خنک نکردن داکت اسپلیت هم یاری رسانند.

نکات قابل توجه در هوا گیری داکت اسپلیت

در هنگام هوا گیری داکت اسپلیت هم مانند خدمات سایر دستگاه‌های دیگر باید چند نکته ایمنی رعایت شود که در ادامه برای شما توضیح داده خواهند شد.
در اولین مرحله باید بگویم که داکت اسپلیت به صورت کلی با برق کار می‌کند ولی برای راه اندازی سیستم گرمایشی آن باید از آب گرم هم استفاده شود و زمانی که می‌خواهیم سیستم گرمایشی آن را، راه اندازی کنیم باید هوا گیری داکت اسپلیت انجام شود چرا که آب وارد دستگاه داکت اسپلیت می‌شود و باید بسیار مراقب باشیم همچنین بهترین راه حل این است که به صورت کلی داکت اسپلیت را از برق خارج کنیم تا از خطر برق گرفتگی در هنگام هوا گیری داکت اسپلیت در امان باشید.
در ادامه باید بگویم که در هنگام هوا گیری داکت اسپلیت آب خروجی آب جوش است و باید بسیار مواظب باشید که به وسیله آب جوش خارج شده از لوله‌های داکت اسپلیت نسوزید فاصله خود را رعایت کنید و همچنین نکات ایمنی را رعایت کنید.

در صورتی که می‌خواهید از این خطرات در امان باشید می‌توانید هواگیری داکت اسپلیت خود را به یکی از نمایندگی‌های تعمیرات لوازم خانگی در محل خود بسپارید و در کمترین زمان ممکن بدون هیچ گونه دردسر هواگیری داکت اسپلیت خود را انجام دهید.