آموزش نصب و سرویس و تعمیر کولر گازی, خدمات ویژه نصب و شارژ و سرویس و تعمیر کولر گازی

چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟

چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟

علت باد گرم زدن کولر گازی چیست؟ یا اینکه چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟

برای پاسخ به این سوال که چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟ ، می بایست عوامل مختلفی را مورد بررسی و مورد واکاوی قرار داد تا به پاسخ آن برسیم . امروزه و بویژه در شهرهای جنوبی کشور کولر گازی یکی از محبوبترین سیستم های خنک کننده رایج در اغلب خانه ها در فصل تابستان است که با تولید هوای مطلوب و خنک ، مورد استفاده در فضاهای گرم می باشد. گاهی اوقات با این سوال مواجه می شویم که چرا کولر گازی باد گرم می زند و و محیط اطراف خود را خنک نمی کند.

اینکه چرا کولر گازی باد گرم می زند ؟، مشکلی است که می بایست برطرف گردد. در زیر برخی از این عوامل آمده است که هر کدام به نوبه خود می توانند یکی از مجموعه عواملی محسوب گردند که پاسخی به این مسئله است که چرا کولر گازی باد گرم می زند ؟

1- کثیف شدن و گرفتگی فیلتر یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت

فیلتر های به کار گرفته شده در یونیت داخلی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل محیط می شود به مرور زمان روی فیلتر باقی می مانند . این امر باعث گرفتگی فیلتر ها شده و فیلتر ها کثیف می شوند . گرفتگی و عبور کند هوا باعث برفک زدن کویل خنک کننده می شود . در نتیجه جریان هوا از روی کویل خنک کننده به کندی صورت گرفته و کولر گازی باد گرم می زند . فیلتر کولر گازی به صورت منظم باید بازدید و شسته شود.

2- نشتی گاز کولر گازی اسپلیت

یکی از شایع ترین عیب های کولر گازی در برخی از مواقع که دچار مشکل می شود، این است که کولر گازی از خود باد گرم تولید می کند. اینکه چرا کولر گازی باد گرم می زند، در وهله نخست نشتی گاز کولر گازی است. چرا که یک واکنش شیمیایی در کولر باعث تولید هوای خنک می شود اگر سطح خنک کنندگی پایین باشد، به معنای این است که مشکلی برای آن صورت گرفته است و در ۹۰ درصد موارد ضعف سیستم خنک کنندگی ناشی از نشتی گاز کولر می باشد؛ لذا در اولین فرصت ممکن می بایست کولر گازی خود را بررسی و برای برطرف نمودن این مشکل مبادرت ورزید.

3- سرویس و نگهداری کولر گازی اسپلیت

به طور کلی باید برای سرویس و نگهداری وسایل برقی به خصوص کولر گازی برنامه ریزی شده و به صورت سالیانه از لحاظ کارکرد و قطعات چک شود . در صورت چک نکردن دوره ای کولر ، گرد و غبار روی قطعات دستگاه نشسته و باعث عملکرد ضعیف دستگاه می شود . هر وسیله برقی بعد از مدتی نیاز به سرویس و نگهداری دارد. کولر گازی نیز از این امر مستثنی نیست. سرویس کولر گازی بیش از هر وسیله برقی اعم از تلویزیون، جارو برقی و… از اهمیت بیشتری برخوردار است. تا جایی که حتی گفته می شود باد گرم زدن کولر گازی اسپلیت ناشی از همین عدم سرویس آن می باشد. چرا که اگر گرد و غبار و انواع آلایندگی به روی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی کولر بنشیند، عملکرد آن ها را پایین می آورد و در نهایت باد گرم از آن تولید می گردد.

پس بهتر است که پیش از نصب کولر گازی در ابتدا به شستشو و سرویس پنل خارجی کولر بپردازیم تا در روزهای گرم تابستان بلای جان اعضای خانواده نگردد. ضمن اینکه گاهی اوقات بر اثر گرد و غبار و آلودگی هوا، سوراخ های فیلتر پنل داخلی کولر کیپ می شوند و همین امر سبب مسدود شدن جریان هوا می شود و در نتیجه بجای باد خنک، باد گرم از آن خارج می شود. لذا می بایست قبل از هر کاری فیلتر دستگاه را چک نمود تا در صورت کثیف بودن آن را از انواع آلایندگی بزدایم و با یک شستشوی ساده مشکل برطرف می گردد.

چرا کولر گازی شما باد گرم می زند ؟

تماس با سرویس کار و تعمیرکار کولر گازی در تهران

برای دانستن علت اینکه چرا کولر گازی شما باد گرم می زند ؟ بهتر است تا با بروز یک همچنین مشکلی از سوی دستگاهتان به تعمیرگاه استاد سرما تماس گرفته و با کارشناسان ما به صورت تلفنی تمام این مشکل را مطرح نموده و از کارشناسان ما درخواست کمک کرده تا در اسرع وقت برای شما یک تعمیر کار و یا یک سرویس کار حرفه ای و مجرب کولر گازی اختصاص دهند.

مقالات مرتبط

ارسال نظر (کامنت)

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری با * نشان داده می شوند