آموزش نصب و سرویس و تعمیر داکت اسپلیت, بلاگ, راه اندازی گرمایش کولر گازی و داکت اسپلیت

یونیت داخلی داکت اسپلیت

یونیت داخلی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت (یونیت داخلی و خارجی) کانالی یکی از رایج ترین و به روزترین سیستم های تهویه مطبوع در جهان است و بطور گسترده توسط سازندگان ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. داکت اسپیلیت از لحاظ هزینه، اقتصادی ترین و بادوام ترین سیستم های تهویه مطبوع محسوب میشود ، داکت اسپلیت شامل یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی است که توسط لوله مسی به هم متصل می شوند و سرمایش و گرمایش فضاهای مورد نظر را تأمین خواهد کرد.

نحوه عملکرد داکت اسپیلیت و زیر ساخت مربوط به یونیت داخلی داکت اسپلیت


انتقال حرارت در سیستم داکت اسپلیت توسط یونیت داخلی از طریق کانال کشی در فضاهای مختلف انتقال پیدا میکند . داکت اسپیلت فایرگاز با تامین هوای گرم در زمستان و انتقال هوای سرد در تابستان توسط کانال های اجرا شده در سقف کاذب دمای محیط را به کمک ترموستات به دمای مطلوب می رساند. داکت اسپیلت فایرگاز دارای کویل آب گرم فابریک هستند و در فصل زمستان با انتقال آب گرم از پکیج یا موتورخانه به کویل ها ایجاد انتقال حرارت گرمایی را فراهم می سازد و با روشن نمودن پنل داخلی در حالت فن، فضای داخلی را به گرمای مطلوب می رساند. داکت اسپیلت فایرگاز در ظرفیت های 24.000 تا 60.000 با عملکرد سرمایش و گرمایش تولید می شوند.

مزایای داکت اسپیلت و نحوه سرویس و تعمیر یونیت داخلی داکت اسپلیت

– کمپرسور اسکرال با مصرف برق بهینه
– کندانسور روبرو زن جهت نصب در بالکن
– کندانسور بالازن جهت نصب در پشت بام
– موتور فن هواساز سه سرعته
– قابلیت مکش هواساز از زیر و پشت
– کویل آب گرم فابریک داخل یونیت داخلی
– شیر هواگیری کویل آب گرم بصورت آسان بازشو
– تکنولوژی بلوفین در کویل سرمایش و گرمایش
– خروجی درین در یک سمت راست و چپ دستگاه
– فیلتر هوا در زیر یا پشت یونیت داخلی
– پوشش بدنه هواساز با رنگ الکترواستاتیک
– کارکرد با انواع کانال (فلکسی-گالوانیزه-پلی اورتان-اسپیرال)
– قابلیت کارکرد با لوله مسی تک خط عایق یا جفت خط عایق

تعمیر فوری داکت اسپلیت، نحوه ی تهویه مطبوع سیستم

سرمایش و گرمایش در این سیستم توسط هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد . عملکرد دستگاه داکت اسپلیت در حالت سرمایش دقیقاً مشابه سیستم های اسپلیت یا همان کولر های گازی می‌باشد . به این معنی که این دستگاه جهت تولید سرما با استفاده از سیکل تبرید گاز مبرد را با عبور از اجزا سیکل مانند کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور و تغییر فاز مبرد هوای عبوری از روی کویل اواپراتور را سرد کرده و آنرا به تهویه شونده تحویل می دهد .
بدیهی است که در این حالت منبع انرژی دستگاه برق می‌باشد . در حالت گرمایش دستگاه به کمک کویل تعبیه شده در دستگاه و جریان آب گرم عبوری از داخل کویل هوای عبوری از روی کویل را گرم کرده و آن را به فضای تهویه شونده تحویل می دهد . در این حالت آب گرم عبوری از کویل توسط پکیج یا موتورخانه تأمین شده و منبع انرژی دستگاه گاز می‌باشد .
در این حالت دستگاه مشابه فن کویل عمل می کند .

تعمیر فوری داکت اسپلیت، مشخصات اصلی یک سیستم تهویه ( داکت اسپلیت )

دارای کوئل آب گرم فابریک جهت تامین گرمایش، امکان مجهز شدن به شیر برقی سه راه الکترونیکی با قابلیت فرمان پذیری از ترموستات، ترموستات جهت تنظیم دلخواه دمای محیط، کمپرسور پرقدرت کوپلند مجهز بودن به سیستم فوق کم صدا super silent .