سرویس و تعمیر پکیج

مزایا و معایب کولر گازی جنرال گلد

مزایا و معایب کولر گازی جنرال گلد

کولر گازی جنرال گلد یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع به شمار می‌رود. در ابتدای ورود کولر گازی به بازار فقط در فصول گرم سال از این دستگاه استفاده می‌شد اما با پیشرفت تکنولوژی ساخت این محصول از آن به عنوان وسیله‌ی گرمایشی در فصول سرد سال نیز استفاده می‌شود. به بیان ساده‌تر کولرهای گازی به دو دسته‌ی تک حالته و دو حالته تقسیم می‌شوند. انواع دو حالته به دلیل سرمایشی و گرمایشی بودن طرفداران بیشتری دارند و در تمامی ایام سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید کولر گازی مناسب انتخابی گیج کننده و سخت است زیرا برندهای فراوانی اقدام به تولید این دستگاه نموده و هر برند مدل‌های متعدد با امکانات و قابلیت‌های مختلفی را عرضه می‌نماید. به منظور خرید هوشمندانه‌ی یک محصول لازم است اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها، امکانات، قیمت، کیفیت و …. کسب نموده و در نهایت متناسب با نیازهای خود خرید نهایی را انجام دهید. یک کولر گازی استاندارد باید سازگار با شرایط اقلیمی محل سکونت شما باشد، قیمت مناسبی داشته و صدای کمی تولید کند، بازده انرژی بالا و گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد و هماهنگ و متناسب با فضای مورد نظر باشد. کولر گازی‌های جنرال گلد معمولاً تمامی این ویژگی‌ها را دارند بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

کولر گازی جنرال گلد ساخت کجاست؟

کولر گازی جنرال گلد ساخت چین است. موتور برخی از این کولرها ساخت تایلند یا آمریکا بوده و در چین مونتاژ می‌شود اما عمده کولرهای این برند در استان گوانگدونگ چین ساخته می‌شوند. نوع توان این محصولات AC و ولتاژ برق شهری است و به صورت دو حالته یعنی سرمایشی و گرمایشی عرضه می‌شوند.

مزایای کولر گازی جنرال گلد

جنرال گلد یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و کولر گازی در دنیا است. این برند از انواع امکانات و فناوری‌ها در کولر گازی‌های خود استفاده نموده و توانسته طرفداران فراوانی در سراسر دنیا و به خصوص خاورمیانه به دست آورد. کولر گازی جنرال گلد نیز مانند سایر لوازم برقی خانگی دارای مزایا و معایب خاص خود است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

قیمت پایین

قیمت مناسب را می‌توان اصلی‌ترین مزیت کولر گازی‌های جنرال گلد برشمرد. این برند توانسته با مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی کولر گازی نظیر ال جی و سامسونگ وارد رقابت شده و کیفیتی نزدیک به این غول‌های بزرگ لوازم خانگی تولید نماید اما با قیمتی بسیار کمتر! به همین دلیل کولر گازی‌های جنرال گلد طرفداران فراوانی به خصوص در مناطق کمتر برخودار دارند.

کیفیت قابل قبول

جنرال گلد با کاهش قیمت کیفیت را کاهش نداده بلکه فقط درصد سود خود را کم کرده است. کیفیت ساخت کولر گازی‌های جنرال گلد نزدیک به برترین برندهای دنیا است.

سر و صدای کم

تولید سر و صدای بیش از حد و ایجاد آلودگی صوتی یکی از اصلی‌ترین معایب دستگاه‌های تهویه مطبوع است اما جنرال گلد این مشکل را نیز در کولر گازی‌های خود برطرف کرده و با استفاده از کمپرسور اینورتر میزان تولید سر و صدا را به حداقل رسانده است.

مدل‌های متنوع

کولر گازی جنرال گلد در مدل‌های مختلف با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های متنوع روانه بازار شده و متناسب با انواع سلیقه‌ها است.

ظاهر زیبا

در طراحی این محصول از دقت و سلیقه‌ی بسیار زیادی استفاده شده و علاوه بر بهره‌مندی از بدنه‌ی زیبا از کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است. بدنه‌ی سفید رنگ ظاهری ساده اما شیک به محصول داده و به راحتی با تمامی لوازم موجود در اتاق و انواع رنگ و کاغذ دیواری هماهنگ می‌شود.

مجهز به فناوری‌های روز دنیا

کولر گازی‌های جنرال گلد با بهره مندی از فناوری‌ها و امکانات مدرنی نظیر قابلیت رطوبت زدایی، سازگاری با محیط زیست، پره‌های ضد فرسایش GoldFin، پشتیبانی از تایمر، فیلتر آنتی باکتریال، قابلیت اعمال تنظیمات از راه دور، نمایشگر دیجیتال و غیره جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

معایب کولر گازی جنرال گلد

بروز برخی خطاها

بروز برخی اِرورها در کولر گازی جنرال گلد گزارش شده اما این خطاها جدی نبوده و متخصصین به راحتی می‌توانند آن‌ها را برطرف نمایند.

مدت گارانتی کمتر نسبت به سایر مدل‌های مشابه کره‌ای

مدت زمان گارانتی کولر گازی جنرال گلد یک سال است که در مقایسه با برندهای مشابه کره‌ای زمان قابل توجهی نیست.

6 نکته کلیدی که نصابان در خرید این اسپلیت به شما توصیه می‌کنند

  1. بازده انرژی بالا

بازده بالای انرژی یکی از ویژگی‌های کولر گازی جنرال گلد است. به عبارت دیگر کولری بهتر است که میزان مصرف انرژی کمتری داشته و برودت بیشتری تولید کند همچنین توانایی تهویه محیط بزرگتری را نیز داشته باشد. واحد EER برای بیان این میزان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرقدر EER کولر بیشتر باشد بازده آن بالاتر بوده و عملکرد بهتری خواهد داشت. به عنوان مثال اگر EER یک واحد بالاتر رود مقدار صرفه جویی در مصرف برق 10 درصد افزایش خواهد یافت.

  1. قیمت مناسب

یکی از ویژگی‌های اصلی هر وسیله‌ای قیمت آن است. کولر گازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی برندها بسیار گران قیمت هستند و این فقط به دلیل مشهور بودن برند است نه کیفیت بسیار بالا البته نمی‌توان منکر کیفیت بالای این محصولات شد اما قیمت برخی از آن‌ها نسبت به کیفیتشان معقول نیست. موتور کولرهای گازی انواع مختلفی داشته و هر یک مناسب برای استفاده در یک شرایط جغرافیایی خاص هستند. بنابراین کولرهای مخصوص مناطق گرم و مرطوب قیمت بالاتری دارند اما در مناطق گرم و خشک و کوهستانی نیازی به خرید این نوع کولرها نیست.

برخی دیگر از امکانات و ویژگی‌های کولر گازی نیز مؤثر در قیمت آن هستند به عنوان مثال کولرهای دو حالته گران قیمت‌تر از انواع تک حالته هستند. یعنی کولری که هم توانایی سرمایش داشته باشد و هم گرمایش. کولرهای دو منظوره یا همان دو حالته قیمت بالاتری نسبت به انواع تک منظوره دارند. کولر گازی جنرال گلد با کیفیت ساخت بالا، مدل‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت، موتور قدرتمند و غیره قیمت بسیار معقولی دارد.

3. صدای کم از مزایای کولر جنرال گلد

یکی از ویژگی‌های مثبت هر دستگاه الکترونیکی تولید صدای کم است. همان‌طور که در مزایای کولر گاز جنرال گلد مطرح شد محصولات این برند آلودگی صوتی بسیار کمی دارند. برخی افراد به خصوص سالمندان و کودکان به صدای بلند حساس بوده و بلندی صدا خصوصاً اگر مداوم باشد باعث آزار آن‌ها خواهد شد. اگر یکی از اعضای خانواده شما حساس به صدا است بهتر است در خرید کولر به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  1. نگهداری و تمیز کردن آسان

کولر گازی نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری نیازمند نگهداری صحیح و نظافت است. به دلیل در دسترس بودن فیلترها و قطعات بیرونی کولر گازی‌های جنرال گلد تمیز کردن آن‌ها کار ساده‌ای است.

  1. دارای انواع فیلترهای تصفیه هوا

فیلتر تصفیه هوا باعث می‌شود هوایی که در فضای اتاق به گردش در می‌آید عاری از هرگونه ذرات معلق و آلرژی‌زا باشد در نتیجه هوایی سالم و عاری از هرگونه عوامل بیماری زا و مضر ارائه می‌دهد. این فیلتر قابلیت جذب ذرات به بهترین نحو ممکن را دارد، قابل شستشو بوده و ضد قارچ و باکتری نیز هست. فیلتر تصفیه هوا یا همان فیلتر آنتی باکتریال موجود در  کولر گازی جنرال گلد تمامی میکروب‌ها، ذرات معلق و آلودگی‌های موجود در هوا را جذب کرده و اکسیژنی تمیز، عاری از هرگونه ریز گرد و سالم به فضا تزریق می‌نماید. این فیلتر با حذف ذرات یون منفی هوایی بهداشتی و سالم در محیط ایجاد می‌کند. وجود چنین قابلیتی برای افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی و همچنین افرادی که در منزل سالخورده‌یا نوزاد دارند بسیار مفید خواهد بود.

  1. دارای عملکرد مناسب جهت رطوبت زدایی محیط

کولر گازی جنرال گلد قادر است کیفیت هوای داخلی را به میزان چشمگیری افزایش دهد که باعث ایجاد فضایی سالم می‌شود. به این دلیل که سیستم این کولرها گرد و غبار و ذرات آلرژن یا آلرژی زای موجود در محیط را جمع کرده و رطوبت را کاهش می‌دهند. این کاهش رطوبت و تهویه مطبوع از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

چگونه کولر گازی جنرال گلد اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

با توجه به نیاز بازار امروزی کمپانی‌های مختلف در زمینه‌ی طراحی و ساخت کولر گازی فعالیت می‌کنند و در حال رقابت هستند. در این بین افراد سودجو و کلاه‌بردار به دنبال فروش کولر گازی‌های بی کیفیت و تقلبی تحت عنوان برندهای معروف با قیمت بسیار بالا هستند. اگر در حین خرید به برخی نکات توجه نکنید متحمل هزینه‌ی گزافی برای خرید محصول تقلبی و بی کیفیت خواهید شد. برخی از نکاتی که باید در هنگام خرید کولر گازی جنرال گلد به منظور تشخیص کولر اصلی از تقلبی در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  • برچسب روی دستگاه

کولر گازی جنرال گلد اصلی دارای برچسب روی کارتن و یا پنل است. هر برچسب حاوی اطلاعات دقیقی در مورد مدل دستگاه، نوع مبرد مصرفی، میزان مصرف برق، قطعات و اجزا، کشور سازنده و نوع کمپرسور است. شماره سریال و مدل دستگاه مهم‌ترین بخش بر روی برچسب هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • شماره سریال و مدل دستگاه

مدل‌های تقلبی معمولاً شماره سریال و مدل مشابه با مدل اصلی دارند با این تفاوت که یک حرف یا عدد اضافه‌تر از نمونه‌ی مدل اصلی است. به منظور بررسی اصل بودن دستگاه می‌توانید از گوگل و سایت اصلی کمپانی استفاده کرده و شماره سریال و مدل درج شده را استعلام نمایید.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

کولر گازی جنرال گلد تقلبی دارای گارانتی شرکتی است که اغلب اعتبار چندانی نداشته و در صورت بروز مشکل هیچ شرکت و فردی پاسخگو نخواهد بود اما مدل‌های اصلی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی هستند.

  • بررسی برد الکتریکی پنل خارجی

برد الکتریکی در بخش کمپرسور و کندانسور قرار دارد. کولر گازی تقلبی جنرال گلد فاقد برد بوده و یا دارای برد ابتدایی و ساده است در حالی که مدل اصلی مجهز به برد بزرگ و با کیفیت است.

  • مبرد استفاده شده در دستگاه

همان‌طور که بیان شد بر روی برچسب دستگاه مبرد مورد استفاده در آن درج می‌شود. دقت کنید که مبرد باید از نوع R410a باشد. در کولرهای تقلبی جنرال گلد از گاز R410a استفاده نمی‌شود.

مشخصات فنی کولر گازی جنرال گلد

  • سرمایشی و گرمایشی

کولر گازی‌های جنرال گلد دو حالته هستند یعنی دارای دو عملکرد سرمایشی و گرمایشی بوده و در تمامی فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • کمپرسور روتاری

کمپرسور که در یونیت خارجی قرار دارد از نوع روتاری است. میزان مصرف انرژی روتاری نسبت به سایر کمپرسورها کمتر بوده و رده‌ی انرژی A+ را برای این محصول به ارمغان آورده است. کمپرسور روتاری میزان صدای بسیار کمی تولید می‌کند. مقدار صدای تولیدی آن در این کولر گازی فقط 58 دسی بل است که این مقدار هیچ مزاحمتی برای ساکنین ایجاد نخواهد کرد علاوه بر این روتاری طول عمر بیشتری نسبت به کمپرسورهای دیگر دارد. این کمپرسور تیغه‌هایی به صورت دوار دارد که در شیارهای خاص خود به چرخش درآمده و عملیات مکش و فشرده سازی گاز کولر را انجام می‌دهند. گازی که به داخل کمپرسور وارد می‌شود به ‌وسیله‌ی این تیغه‌های در حال چرخش به سمت بخش خروجی فرستاده می‌شود و در نهایت فشرده خواهد شد. در واقع فشار وارد شده از طرف تیغه‌ها منجر به فشرده سازی گاز می‌شود.

  • قدرت پرتاب باد 10 الی 30 متر
  • رده‌ی مصرف انرژی A+
  • گاز R410
  • حالت خواب عمیق
  • رادیاتور مسی

آیا کولر گازی جنرال گلد برای مناطق گرمسیر مناسب است؟

کولر گازی جنرال گلد در مدل‌های مختلف تولید می‌شود که هریک از مدل‌ها مناسب منطقه‌ی جغرافیایی خاصی هستند. به عنوان مثال کولر گازی جنرال گلد مدل‌های GG-S30000 و GG-S18000 مناسب مناطق گرم و حاره‌ای T3 هستند، GG-S24000 برای استفاده در مناطق گرم و معتدل با کلاس آب و هوایی T طراحی و تولید شده است. دامنه‌ی کار سرمایشی این محصول بین 15- تا 65 درجه سانتی گراد و دامنه‌ی کار گرمایشی در بازه‌ی دمایی بین 22- تا 24 درجه سانتی گراد است. با این کولر گازی می‌توانید در تابستان از هوایی دلپذیر و بهاری لذت ببرید. در نتیجه می‌توان گفت کولر گازی جنرال گلد برای مناطق گرمسیری مناسب است.

متراژ مناسب کولر گازی جنرال گلد

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب کولر گازی باید مورد توجه قرار گیرد نحوه‌ی عملکرد با توجه به ظرفیتی است که دارد بنابراین دستگاه باید متناسب با متراژ محیط مورد نظر انتخاب شود. کولر گازی‌های اسپلیت بیشتر برای محیط‌هایی با مساحت کم، منازل مسکونی و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کولر گازی جنرال گلد مدل GG-S18000 قادر است اتاقی به متراژ 50 الی 65 متر را با ایجاد جریان هوایی مطبوع خنک و یا گرم کند. پره‌های موجود در دریچه‌ی کولر به صورت اتوماتیک هوا را در چهار جهت اصلی چپ، راست، بالا و پایین به جریان درآورده و هوای محیط پیرامون را به صورت یکنواخت به دمایی مطبوع می‌رسانند.

سرعت فن را می‌توان در سه حالت کم، متوسط و زیاد تنظیم نمود. در واقع شما می‌توانید متناسب با نیاز خود هریک از حالت‌ها را انتخاب کنید سپس کولر مطابق با حالت انتخابی شروع به کار خواهد نمود. کولر گازی 24000 جنرال گلد گزینه‌ای ایده آل برای محیط‌هایی با مساحت 45 الی 60 متر مربع بوده و قادر است به خوبی این میزان مساحت را تحت پوشش قرار دهد. کولر گازی جنرال گلد مدل GG-S30000 قادر است اتاقی به متراژ 50 الی 75 متر را با ایجاد جریان هوایی مطبوع خنک و یا گرم کند و مدل12000 جنرال گلد برای محیط‌هایی با مساحت بین 20 الی 35 متر ایده آل بوده و به خوبی می‌تواند دمای محیط را کنترل نماید.

نوع گاز کولر گازی جنرال گلد، R410 را به خاطر داشته باشید!

در کولرهای گازی معمولاً دو نوع گاز تحت عناوین پیورون و فرئون مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر دو این گازها عوامل مایعی هستند که به منظور خنک و رقیق کردن هوای محیط در کولرهای گازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاز فرئون یا همان R22 یک هیدروکلوروفلوئورومتان است. این گاز موجب گرم‌تر شدن زمین شده و لایه‌ی اوزون را در معرض خطر قرار می‌دهد. R410 یا همان پیورون Puron سرشار از هیدروفلوروکربن بوده و هیچ آسیبی به لایه‌ی اوزون نمی‌زند. R410 دارای آنتالپی بالاتر و نقطه جوش پایین‌تری نسبت به R22 است. به کار بردن R410 در دستگاه‌های تهویه ماندگاری قطعات را افزایش داده، طول عمر دستگاه را بیشتر کرده و سرمای بیشتری تولید می‌کند. این پیشرانه به سرعت در برابر شرایط گرما و سرما واکنش نشان داده، گرما را به سرعت جذب می‌کند و مانع داغ شدن کمپرسور می‌شود. همچنین قادر است تحت فشار زیاد کار کند بنابراین دارای قابلیت خنک کنندگی فوری و عملکردی سریع است. مبرد R410 دیرتر نیاز به شارژ دارد و از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است، غیر قابل اشتعال بوده و سمیت آن بسیار کم است همچنین پایداری شیمیایی و حرارتی بسیار بالایی دارد. این گاز قابلیت تحمل دمای بالای 65 درجه را داشته و با تولید حداکثر سرما پیشرفته‌ترین نوع گاز خنک کننده در دستگاه‌های تهویه مطبوع و کولرهای گازی به شمار می‌رود. پس نتیجه می‌گیریم که گاز R410 مرغوب‌تر از گاز R22 است!

سرویس و تعمیر داکت اسپلیت و کولر گازی جنرال گلد

ما با داشتن سرویسکاران و تعمیرکاران خبره در بهترین شرایط و با بهترین قیمت های روز سرویس و تعمیر داکت اسپلیت و کولر گازی جنرال گلد را برای شما انجام می دهیم.