خدمات ویژه نصب و شارژ و سرویس و تعمیر کولر گازی, راه اندازی گرمایش کولر گازی و داکت اسپلیت, سرویس و تعمیر کولر گازی مناطق تهران

راه اندازی گرمایش کولر گازی

راه اندازی گرمایش کولر گازی

راه اندازی گرمایش کولر گازی

دراین مطلب نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی آموزش داده شده و همچنین به نکات زیر پرداخته می شود:

  • نکات لازم برای راه اندازی گرمایش کولرگازی
  • نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی
  • نحوه کارکرد کولر گازی در حالت گرمایش
  • نکات شارژ کولر در هنگام استفاده از کولر گازی در حالت گرمایش

شاید تصور می شود که از کولر گازی فقط به عنوان تامین کننده انرژی سرمایی و در فصل تابستان و بهار استفاده می شود اما بهتر است بدانید که در مدل‌های بروز کولر گازی قابلیت و گرمایش کولر گازی به آنها افزوده شده که می‌توانند در فصول سرد سال نیز به عنوان یک سیستم گرمایشی عمل کند. یاد هم در انواع کولرگازی و هم در انواع اسپیلت تعبیه شده است.

نکات لازم برای راه اندازی گرمایش کولرگازی

بر روی پنل تمامی کولرهای گازی برچسب ای با عنوان برچسب فنی یا پلاک دستگاه درج شده است که بر روی اینورتر تمام مشخصات و ویژگیهای کولر گازی نوشته شده که می‌توانید با توجه به آن به تمامی اطلاعات گرمایشی و سرمایشی بودن کولر گازی خود پی ببرید.

بر روی این برچسب می‌توانید نشانگر سرمایشی بودن و یا گرمایشی بودن سیستم را مشاهده کنید که برای افراد مبتدی و نا آشنا کاملا مشخص می باشد اما افراد متخصص در زمینه تعمیر کولر گازی با نگاه کردن به این برچسب به راحتی به گرمایشی و سرمایشی بودن کولر گازی شما پی خواهند برد. بعد از مطمئن شدن از اینکه کولر گازی شما دارای سیستم گرمایشی می باشد می توانید با روش زیر سیستم گرمایشی کولر گازی خود را راه‌اندازی کنید.

نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی

در گام اول ابتدا کولر گازی اسپیلت را خاموش کنید سپس ریموت کنترل کولر گازی را برای این کار تنظیم کنید. دقت داشته باشید که ریموت کنترل با کولرگازی هیچ ارتباطی نداشته باشد برای این کار می توانید دستتان را جلوی چشم ایجاد کنترل بگیرید. سپس تنظیمات روی ریموت کنترل را به این صورت انجام دهید.

بر روی ریموت کنترل کولر گازی دکمه ای به نام menu وجود دارد که با زدن آن می توانید گزینه های زیر را مشاهده کنید که هر کدام برای حالت های مختلف کولر گازی در نظر گرفته شده است:

  • AUTO
  • COOL
  • DRY
  • HEAT
  • FAN

حالت HEAT برای مواقعی است که نیاز به گرمای بیشتری دارید، با زدن این دکمه نماد خورشید اسپلیت را بر روی صفحه نمایش می توانید ببینید با زدن دکمه TEMP که به صورت یک فلش به سمت بالا یا پایین دارد می‌توانید گرمای مورد نظر خود را تنظیم کنید. دمای ۲۸ و ۳۰ درجه می تواند گرمای مطلوبی را به محیط پیرامون شما دهد. همچنین این دما بهترین حالت برای موتور کولر گازی می باشد و همچنین مصرف برق پایینی نیز دارد.

در بعضی از کولر گازی ها و اسپلیت ها دمای ۲۷ و ۲۶ درجه احساس سرما و ۳۳ درجه هوای مطلوبی را به محیط اطراف می دهد. پس با توجه به نوع کولر گازی خود و دمای مطلوبی که مدنظر دارید کنترل را تنظیم کنید و سپس می توانید آن را خاموش و بعد از اینکه جلوی دستگاه اسپیلت یا کولر گازی گرفته اید آن را روشن کنید و از دمای مطلوبی که تنظیم کرده اید، لذت ببرید.

نحوه کارکرد کولر گازی در حالت گرمایش

با توجه به اینکه در داخل دستگاه گاز می باشد و برای عملکرد مناسب سیستم گرمایشی در فصل زمستان باید این گاز در کمپرسور گرم شود و از طریق یک شیر چهار طرفه به طرف اواپراتور هدایت گردد. اواپراتور شامل صفحات آلومنیومی و لوله های مسی می باشد که می تواند گرما را به سمت محیط و بیرون دستگاه منتقل کند. چیزی که باعث گرم شدن لوله ها و طبقات می‌شود هوای گرم ورودی است که از کمپرسور به این محفظه وارد می شود این هوای گرم در کسری از ثانیه می توانند فضای اطراف شما را گرم کند.

نکات شارژ کولر در هنگام استفاده از کولر گازی در حالت گرمایش و راه اندازی گرمایش کولر گازی

در هنگام استفاده از کولر گازی در حالت گرمایشی حتما باید میزان گاز موجود در دستگاه بررسی شود. اگر گاز داخل دستگاه به حد استاندارد نباشد باید از افراد متخصص در زمینه سرویس کولر گازی و اسپیلت بخواهید تا شارژ گاز کولر گازی را برایتان انجام دهند. اگر شارژ گاز کولر گازی به موقع انجام نشود آسیب های جدی به دستگاه شما وارد می شود. با توجه به دمای محیط درجه کولر گازی را طوری تنظیم کنید که نیاز به باز کردن پنجره و یا خاموش کردن مکرر کولر گازی نباشد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر (کامنت)

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری با * نشان داده می شوند