سرویس و تعمیر پکیج

سرویس دوره ای داکت اسپلیت

سرویس دوره ای داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها یکی از سیستم های تهویه مطبوع هستند که قادرند طی فصول سرد سال به مهیا کردن فضای گرم و در روزهای سرد به خنک سازی محیط بپردازند. یکی از دلایلی که استفاده و به کارگیری از این سیستم ها با استقبال بالایی مواجه شده است، مجهز بودن به همین ویژگی دوحالته سرمایشی و گرمایشی می باشد. جهت استفاده بهینه و مطلوب از این دستگاه، بهتر است به صورت دوره ای به آنها رسیدگی شود. در این مقاله قصد داریم اهمیت سرویس دوره ای داکت اسپلیت را بیان کنیم.

چرا رسیدگی و سرویس دوره ای داکت اسپلیت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

داکت اسپلیت ها یکی از سیستم های تهویه مطبوع هستند که قادرند طی فصول سرد سال به مهیا کردن فضای گرم و در روزهای سرد به خنک سازی محیط بپردازند. یکی از دلایلی که استفاده و به کارگیری از این سیستم ها با استقبال بالایی مواجه شده است، مجهز بودن به همین ویژگی دوحالته سرمایشی و گرمایشی می باشد. جهت استفاده بهینه از این سیستم ها، بهتر است به صورت دوره های منظم به آنها رسیدگی کنیم. رسیدگی، تعمیر و سرویس دوره ای داکت اسپلیت به این دلیل مهم است که با انجام اینکار، علاوه بر اینکه طول عمر مفید دستگاه افزایش می یابد، به بهبود عملکرد آن هم کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای سرویس و تعمیر این سیستم های سرمایشی این است که در طی فرآیند رسیدگی و نگهداری دستگاه، سرویسکار می تواند مشکلات و خرابی های احتمالی را شناسایی و از بروز آنها جلوگیری کند.

چه زمان هایی باید برای سرویس دوره ای داکت اسپلیت کنیم؟

همانطور که می دانید با شروع شدن فصل گرما، افراد اقدام به راه اندازی مجدد و سرویس سیستم های سرمایشی خود می کنند، تا بتوانند از سرمای دلنشین دستگاه نهایت لذت را ببرند. ولی همیشه باید این نکته را در نظر بگیرید، که هر دستگاه خنک کننده ای، فارق از هر نوع مدل و برندی، نیاز به سرویس های دوره ای و نگهداری مداوم دارند، تا بتوانند عملکرد و بازدهی خوبی داشته باشند.

اگر به تعمیر و سرویس دوره ای داکت اسپلیت خود بی توجه باشید، مدام با خرابی و مشکلات احتمالی آن مواجه خواهید شد و ممکن است گرمای تابستان شما را کلافه کند و از خنکی لذت بخش دستگاه های سرمایشی خود بی نصیب بمانید. به این ترتیب؛ توصیه کارشناسان ما در رابطه با سرویس و نگهداری داکت اسپلیت ها، این است که دستگاه شما بهتر است که هر 6 ماه یکبار سرویس شود.

نحوه سرویس دوره ای داکت اسپلیت

هر نوع وسیله ای با گذر زمان و استفاده مکرر، ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشد. داکت اسپلیت ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و بعد از مدتی کارکرد، نیاز به سرویس دارند. برخی از مراحل سرویس دوره ای داکت اسپلیت ها شامل موارد زیر هستند:

اطمینان از باز بودن مسیر لوله ها و کانال ها در سرویس دوره ای داکت اسپلیت

سرویسکار به بررسی کانال های دستگاه می پردازد و در صورت مشاهده گرفتگی و بسته بودن آنها، مواد و ذرات مزاحم را از داخل لوله تخلیه می کند.

عدم نشتی در لوله های مسی

یونیت داخلی که شامل هواساز است و یونیت خارجی یا همان کندانسور به کمک لوله هایی از جنس مس به همدیگر وصل می شوند. در حین سرویس دوره ای داکت اسپلیت باید این لوله ها مورد بررسی قرار گیرند تا از عدم وجود نشتی در آنها مطمئن شویم.

کثیف شدن کمپرسور و لازمه داشتن سرویس دوره ای داکت اسپلیت

کمپرسور یکی دیگر از قطعاتی است که طی فرآیند سرویس دهی دستگاه چک می شود. در صورتی که کمپرسور کثیف باشد و گرد و غبار آن را پوشانده باشد، باید خیلی سریع به رفع آنها پرداخت.

بررسی فن دستگاه و لازمه داشتن سرویس دوره ای داکت اسپلیت

فن داکت اسپلیت از دیگر فاکتورهایی است که در سرویس دهی این دستگاه چک می شود. اگر فن خراب شده باشد، باید آن را با یک فن سالم تعویض کنید.

عدم وجود پوسیدگی در سیم ها یا قطع اتصالات الکتریکی

در صورتی که سرویسکار ببیند سیم هایی که قسمت های مختلف دستگاه را به هم وصل می کنند، دچار پوسیدگی یا قطعی شده اند، باید آنها را تعویض کند.

اطمینان از سالم بودن برد داکت اسپلیت و قطعات آن

برد Duct split یکی دیگر از گزینه هایی است که در سرویس های دوره ای چک می شود. تمامی قطعات سازنده این قسمت بررسی و مورد آزمایش قرار می گیرد.

اهمیت رسیدگی به داکت اسپلیت و سرویس دوره ای داکت اسپلیت توسط سرویسکار مجرب

از آنجایی که داکت اسپلیت ها چه در فصل تابستان چه در فصل سرد زمستان کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند، عملکرد صحیح آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه داکت اسپلیت ها به درستی کار کنند، لازم است به صورت دوره های مشخصی در سال به آنها رسیدگی شود.

این دوره ها می توانند به صورت ماهانه، فصلی یا سالانه باشند اما نکته قابل توجه این است که برای افزایش توان دستگاه و جلوگیری از هر نوع خرابی احتمالی باید این کار توسط یک سرویسکار ماهر انجام شود. در صورتی که این کار را به فردی مبتدی و بی تجربه بسپارید ممکن است نه تنها کمک مفیدی به عملکرد دستگاه نکند، بلکه سبب آسیب دیدن سیستم هم شود.

شارژ گاز داکت اسپلیت

تمام سیستم های سرمایشی از جمله داکت اسپلیت ها برای اینکه سرمایش مطلوبی داشته باشند حتما باید از مایع مبرد گاز استفاده کنند که به وسیله آن و با طی کردن روند خاصی محیط اطراف را خنک کنند. زمانی که Duct split شما فضای خانه را به خوبی خنک نمی کند، یکی از علت های آن می تواند از تمام شدن گاز دستگاه باشد، که در این جور مواقع بهتر است هر چه زودتر به شارژ گاز داکت اسپلیت خود بپردازید، زیرا اگر به موقع این کار را انجام ندهید ممکن سیستم تهویه دچار مشکل شده و هزینه های زیادی را برای شما به بار آورد.

لازم است بدانید که شارژ گاز اسپلیت های داکت دار یک کار تخصصی و مهم می باشد و باید انجام این کار را به سرویسکاران حرفه ای و مجرب بسپارید. چرا که اگر این کار به صورت اصولی و استاندارد صورت نگیرد، ممکن است سیستم سرمایشی مجددا باد گرم دهد و شما را مجاب به شارژ مجدد گاز کند. شارژ گاز این سیستم های تهویه یکی از خدمات ویژه مجموعه ما محسوب می شود که نیروهای حرفه ای ما این کار را همانند سرویس و تعمیر داکت اسپلیت به بهترین نحو احسن انجام می دهند.